There we are... Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu There we are... Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu

There we are... Sydney!

Door: Majolie

Blijf op de hoogte en volg Majolie

20 September 2016 | Australië, Sydney

Daar is ‘ie dan: de eerste post op mijn blog. Gisterochtend ben ik na een reis van meer dan 24 uur eindelijk in Sydney aangekomen. Het weer was nog erger dan in Nederland: 14 graden Celsius en de héle dag regen. Ik voelde me ook niet op mijn best: met het afscheid nemen op Schiphol nog op mijn netvlies was ik er emotioneel niet geweldig aan toe. Om de tijd ’s ochtends een beetje te doden, en om wat afleiding te zoeken, ben ik met een groepje naar het ‘Opera House’ in Sydney gelopen; wat een bijzonder gebouw is dat om te zien! We hadden alleen wel de pech dat gister de marathon van Sydney was, met als eindpunt… Het Opera House. De rest van de dag is een zwart gat: ik weet alleen dat ik erg moe was en me niet erg lekker voelde. Het viel allemaal toch iets zwaarder dan ik van te voren had verwacht. Maar goed: daar moet je toch echt even doorheen. Gelukkig zijn de mensen hier wel aardig, dat helpt een hoop.
Toen ik vanochtend wakker werd, was het gelukkig heerlijk weer. De zon scheen en het zou 21 graden worden! Dit kwam heel goed uit, want het was de eerste dag van de introductieweek. Ik heb vandaag een stadswandeling gedaan door Sydney met de hele ‘Ultimate OZ’-groep. We de hele stad doorgelopen: langs de oudste kerk van Australië, door Chinatown, naar de Sydney Harbour Bridge en nu was ons eindpunt het Opera House! Het weer hielp erg mee en de groep was leuk, dus uiteindelijk was het een leuke dag. Ik begin hier nu een beetje te wennen, waar ik heel blij mee ben. Morgen ga ik een boottrip maken door de Sydney Harbour en met de groep lunchen. Ik ben benieuwd…!

  • 20 September 2016 - 13:11

    Pauline :

    Hoi lieverd,

    Het is nogal wat in je eentje naar de andere kant van de wereld! Natuurlijk moet je daar aan wennen, zowel geestelijk als lichamelijk, neem daar ook de tijd voor en luister naar je lichaam en hart!
    Geniet van het moment en ontzettend leuk dat je ons laat meegenieten!
    We hebben elkaar al een paar keer telefonisch gesproken, dat was erg fijn.
    Wij kijken uit naar je volgende blog! Xx

  • 20 September 2016 - 21:11

    Mien Eek :

    Wat geweldig Majolie dat het beter gaat .stoer hoor en hou je gedichtje bij je .ik hou contact
    Hoop ik ,zal het proberen
    Heel veel plezier

    Oma Mienie xxx

  • 21 September 2016 - 19:34

    Paulina:

    Hey meissie, wat vind ik je stoer en dapper en wat geweldig dat je dit doet en naar landen gaat die mij ook zo prachtig lijken. Het is een hele onderneming en 7 maanden lijkt heel lang en het is niet niks om je even "los" te maken van je familie / vrienden thuis. Gelukkig bestaat er FaceTime en deze blog- site zodat je toch nog verbonden bent met Hollanda!!
    Ik ga je volgen en ik vind erg leuk te lezen wat je allemaal gaat ondernemen.
    Nogmaals vind je een dappere dodo en het is zo mooi dat je dit kan doen. Geniet!! maak plezier en doe voorzichtig :-)

  • 24 September 2016 - 09:39

    Family Snijders:

    Lieve surrogaat dochter,
    Voor ons ben je een heldin zo aan de andere kant van de wereld.
    Geweldig avontuur ben stiekem wel een beetje jaloers

  • 27 September 2016 - 13:53

    Gina Van Bolhuis:

    Hoi Majolie,

    Leuk te lezen hoe je eerste momenten in Australië zijn. Logisch dat je moet acclimatiseren zonder familie en bekenden aan de andere kant van de wereld. Dat draait vast heel snel om
    en is het alleen maar genieten en nieuwe indrukken op doen. Ik ga je volgen hoor. Leuk

  • 27 September 2016 - 14:33

    Wil Van De Kuinder:

    Oooo Majolie wat heb ik met je te doen!!!!
    En dan zoooo ver weg.
    Gelukkig dat het beter gaat het is even wennen.
    Maar ga er ook van genieten je weet nooit of je er nog komt.
    Liefs van pit & Wil

Tags: Downunder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majolie

Een paar maanden geleden ben ik geslaagd voor mijn VWO, maar voor ik ga studeren, wil ik meer van de wereld zien. Dit ga ik doen in mijn tussenjaar. Het begon allemaal op mijn eerste verre vakantie naar Thailand in 2014. Wat een prachtig land en wat moeten er nog meer mooie plekken zijn die ik nog niet ken! Afgelopen zomer is het me al aardig gelukt om prachtige plekken te bezoeken: toen ben ik samen met mijn vriend naar Indonesië en Singapore geweest. Maar dit keer is het anders: op 16 september vertrek ik in m'n uppie met alleen een backpack naar de andere kant van de wereld (voor maar liefst 7 maanden!). Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Oost Azië zijn het plan. Om jullie een impressie te geven van mijn reis en ze op de hoogte te houden, vertel ik hier over de avonturen die ik mee ga maken!

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 104179

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 22 April 2017

All around the world with just my backpack!

Landen bezocht: