Bye bye Cairns! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu Bye bye Cairns! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu

Bye bye Cairns!

Door: Majolie

Blijf op de hoogte en volg Majolie

15 Oktober 2016 | Australië, Townsville

Morgen is het al een maand geleden dat ik van huis vertrok, wat is dat een raar idee! Ik kan me de dag van vertrek (helaas) nog al te goed herinneren... En ik mis iedereen nog steeds ontzettend! Maar ik moet toegeven, mijn eerste maand is behoorlijk snel gegaan :).
Na 2 weken in en rond Cairns te hebben doorgebracht, zit ik nu eindelijk in de bus richting Townsville, een plaats zo’n 5 uur ten zuiden van Cairns. Het is een week geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven en in die laatste week is er niet zo veel gebeurd, maar tegelijkertijd wel weer veel. Ik heb heel Cairns doorgelopen op zoek naar een baantje, maar zo makkelijk bleek dat nog niet te zijn in Cairns. Na een paar dagen zoeken, zat ik er helemaal doorheen: ik kon niks vinden en ik was maar alleen in Cairns, het viel me nogal zwaar. Toen heb ik even een dagje heel iets anders gedaan: een wandeling gemaakt door de Botanische Tuinen van Cairns, een prachtig stukje natuur! Even wat afleiding ;). Uiteindelijk zou ik een sollicitatiegesprek hebben afgelopen donderdag, maar hier heb ik helaas niks meer van gehoord. Toen was ik er helemaal klaar mee.
Donderdagavond heb ik binnen een uur mijn vertrek uit Cairns geregeld, heb ik voor vrijdag nog een tour geboekt die ik graag wilde doen hier in Cairns en nu zit ik in de bus. Dit is totaal niet iets voor mij, om zomaar mijn plannen om te gooien, maar ik wil hier ook een leuke tijd hebben: ik doe dit maar 1 keer! Er viel een enorme last van m’n schouders. Gister had ik de ‘watervaltour’ die ik nog graag wilde doen en wat was deze leuk! Gezellige groep, leuke gids en we hebben prachtige plekjes bezocht! Ik heb zelfs in een meer gezwommen waar een zoetwaterkrokodil woont…! Het was een heerlijke dag, eentje die ik echt nodig had. Nu kon ik met een gerust hart en een blij gevoel Cairns verlaten.
Townsville, de plaats waar ik nu naartoe ga, is klein en er is ook niet veel te beleven. Ik blijf hier ook maar 1 nachtje. Het leukste waar ik nu naartoe werk is Airlie Beach: een plaats die weer ten zuiden van Townsville ligt vanwaar je de Whitsunday eilanden kan bezoeken! In Airlie Beach kom ik zondag aan en maandag begint mijn 3-daagse tour naar de Whitsundays. Dit is een groep eilanden met hagelwitte stranden, een azuurblauwe zee en je kan er snorkelen alsof je in een aquarium zit. Dit is althans wat ik heb gehoord, maar ik ga het zelf beleven. Het klinkt in ieder geval niet verkeerd en ik heb er dan ook ontzettend veel zin in! Na deze tour ben ik van plan met de bus verder te reizen naar Brisbane met wat tussenstops onderweg. Brisbane is een grotere stad met meer kansen om werk te vinden.
Nu ik dit laatste stukje schrijf ben ik inmiddels aangekomen in Townsville. Het is klein en er valt normaal gesproken niet veel te beleven, maar ik heb geluk: omdat de luchtmacht van Townsville dit jaar 150 jaar bestaat, was er net een show met allerlei vliegtuigen van de luchtmacht. Heel gaaf om te zien: straaljagers vlogen de hele dag heel laag over, vliegtuigen maakten looping en deden allerlei andere trucjes. Zoals ik al zei ga ik hier morgen weer weg, maar dat is helemaal prima. Ik heb zin in de rest van mijn avontuur!

--------------------------------------------------------------------------------------
En voor de lezers die nog benieuwd waren naar mijn oor: het ging prima, maar donderdag begon hij weer vervelend te doen. Ik ben hier toen naar een dokter geweest en gelukkig zit er geen gaat in mijn trommelvlies. Hij is alleen wel erg opgezwollen en geïrriteerd, wat betekent dat ik de komende 2 weken geen dingen mag doen waarbij de druk snel verandert (zoals duiken). Ook heeft ‘ie me medicijnen voorgeschreven, waardoor het ook wat beter gaat!

Lieve groetjes vanuit Down Under!

  • 15 Oktober 2016 - 14:31

    Flien:

    Hoi Majolie, kreeg de tip van mama van je blog! Wat een geweldig avontuur zeg, wat een ervaringen nu al...ben onder de indruk. Het is erg leuk om te lezen voor het thuisfront en dan die prachtige foto's!!! Zelf een duikcursus gevolgd, ik vond snorkelen al helemaal geweldig om te doen...jij gaat gewoon het diepe in. Geniet ervan en van de leuke mensen die je op je reis ontmoet (maar dat doe je al).
    Heel veel groetjes vanuit Eemnes (morgen wordt het zelfs rond de 20 graden zeggen ze...)

  • 15 Oktober 2016 - 15:18

    Flien:

    Zelf is natuurlijk 'zelfs', had m'n bril niet op...

  • 15 Oktober 2016 - 16:31

    Pauline:

    Hoi lieverd, weer een hartstikke leuk reisverslag! dat is voordeel van reizen, je zit niet vast aan één plek, bevalt het je niet of ben je (letterlijk) uitgekeken op die plek dan pak je je spullen en ga je verder, benieuwd wat je verder gaat meemaken. We hebben veel contact en volgen je op de voet ;-).
    We hebben al plaatjes gezien van Whitsunday, het is daar werkelijk paradijs, fijn dat je die krokodil niet hebt ontmoet, dat zou toch een bijzonder ongemakkelijk moment zijn, lijkt me......Fijn dat het weer wat beter gaat met je oor, die antibiotica en prednison doen gelukkig hun werk. Xx mama

  • 15 Oktober 2016 - 21:38

    Wil Van De Kuinder:

    Ooooo Majolie ik geniet van jou schrijven.
    Ik leef helemaal met je mee!
    Zo eenzaam, maar je ontmoet vast nog wel leuke mensen!
    Wij wensen je toch heel veel sterkte in het hele verre land,maar vergeet ook niet te genieten, want misschien kom je er nooit meer Ik geniet in ieder geval van jouw verhaal.
    Gr Wil

  • 17 Oktober 2016 - 21:34

    Brigitte :

    Heej lieve Majolie!
    Een maand alweer! Time flies. Het is ontzettend leuk om jouw verhalen te lezen en de mooie foto's te zien. Ik kan me voorstellen dat je af en toe baalt omdat dingen niet gaan zoals je wilt, maar ik vind je super stoer dat je op zulke momenten het roer even omgooit en toch gaat genieten. Uiteindelijk komt alles echt wel goed (en als je een beetje krap bij kas komt, kijk je je vader toch even lief aan :)) Hier in Eemnes gaat alles gewoon door.... Raf duikt nog iedere dag in de Vaart als hij de kans krijgt (zonder zoetwaterkrokedillen gelukkig en wij gaan gewoon naar ons werk. Alhoewel, ik ben net van donderdag tot en met zondag met een paar vriendinnen naar Napels geweest en dat was ook superleuk! Eigenlijk hadden we tijd te kort, want ik had ook graag nog de Versuvius en Pompei bezocht dat ligt heel dichtbij namelijk. Napels is een hele oude chaotische stad. Veel oude gebouwen (die wel een opknapbeurt kunnen gebruiken) sommige gedeeltes zijn ook wel vies; veel rommel op straat, veel graffiti maar andere gedeeltes zijn mooi en netjes. De gids van onze fietstour vertelde dat er geen regels waren (eigenlijk zijn die er wel, maar niemand leeft ze na). We hebben dan ook geen enkele auto zonder schade gezien, degene die het minst heeft te verliezen (lees: meest ouwe bak heeft) bepaalt. Er liepen duizenden mensen door de vele smalle, kronkelende straatjes. (Je weet wel, van die straatjes waar de was hangt te drogen aan waslijnen die tussen de balkons van de overburen gespannen zijn). De fietstour duurde bijna 4 uur en dat kwam voornamelijk doordat we door de drukte maar moeilijk konden fietsen. Maarja we blijven Hollanders he, die graag fietsen. De Hollanders zijn ook de grootste klant van de Napels biketours. Napels is dus nog niet echt gewend aan fietsers, maar het is in opkomst want langs de boulevard is een fietspad van zo'n 20 kilometer gemaakt en dat is prachtig. Door de heerlijke temperatuur was het goed toeven op de terrasjes en konden we tot 'avonds laat buitenzitten. We hadden een appartement gehuurd met dakterras van waar we uitzicht hadden op de Versuvius. Heel tof. We moesten zo'n 130 traptredes klimmen voordat we boven waren, dus iedere dag gratis bootcamp! Top fit zijn we, haha. Veel plezier verder Down Under en ik kijk uit naar je volgende avontuur! liefs Brigitte

  • 18 Oktober 2016 - 22:46

    Marianne, De Buuf:

    Hoi avonturierster, gisteravond heb ik je oma jouw blog laten lezen. Ze glom van trots. We waren met velen op bridge-avontuur in Wageningen.. overdag fietsen en 'savonds bridgen. Je oma viel met haar partner in de prijzen. Gezellig dat ik mee mag 'reizen' in je verhalen. 9 November begint mijn avontuur in Japan. Wel georganiseerd! Maar toch.
    Fijne tocht. (Het wordt hier HERFST)
    Marianne

  • 19 Oktober 2016 - 08:55

    Jan Pappot:

    Hallo Majolica, heel moedig om deze reis in je eentje te maken,maar zoals je schrijft is het niet altijd even makkelijk, maar weer vooruit kijken en een beslissing nemen.In BriShane heb je ongetwijfeld meer kans op werk en het is een prachtige stad (vonden wij destijds) .Geniet van het grote avontuur en wij wensen jou verder een veilige en plezierige reis toe .lieve groet Jan en Mieke

  • 20 Oktober 2016 - 14:18

    Nordin:

    Hey Majolie!

    Het is inderdaad al een maand sinds ik je voor het laatst heb gezien en wat is te tijd snel voorbij gegaan! Voor m'n gevoel kwam ik vorige week nog bij je op de koffie om je een goede reis te wensen ;)! Ik moet zeggen dat ik je verslagen met veel plezier lees en je manier van schrijven is ook heel makkelijk om lekker vlot doorheen te lezen (op Laar&Berg geleerd natuurlijk :p). Dat de tijd voor jou ook zo snel is gegaan, is toch wel een goed teken, dat jij het ook naar je zin hebt! Geniet echt van deze ervaring en blijf vooral je leuke blogs schrijven! (Dan heb ik ook nog wat te lezen onderweg naar school ;) )

    Nordin


  • 21 Oktober 2016 - 07:11

    Elly:

    Lieve Majolie,
    Wat een mooie foto's van de watervaltour. Ziet er zo idyllische uit!
    Goed van je dat je door bent gegaan en niet bent blijven hangen. Je hebt helemaal gelijk. Dit moet leuk zijn. Ik ben erg benieuwd naar de Whitsunday eilanden. Deze moeten prachtig zijn. Ik kijk uit naar de foto's
    Fijn dat het nu weer beter gaat met je oor. Daar kun je goed last van hebben, weet ik uit ervaring. Gelukkig geen beschadigingen. Dat duiken kan later wel weer.
    Geniet van deze nieuwe plek!
    Liefs van hier! Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majolie

Een paar maanden geleden ben ik geslaagd voor mijn VWO, maar voor ik ga studeren, wil ik meer van de wereld zien. Dit ga ik doen in mijn tussenjaar. Het begon allemaal op mijn eerste verre vakantie naar Thailand in 2014. Wat een prachtig land en wat moeten er nog meer mooie plekken zijn die ik nog niet ken! Afgelopen zomer is het me al aardig gelukt om prachtige plekken te bezoeken: toen ben ik samen met mijn vriend naar Indonesië en Singapore geweest. Maar dit keer is het anders: op 16 september vertrek ik in m'n uppie met alleen een backpack naar de andere kant van de wereld (voor maar liefst 7 maanden!). Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Oost Azië zijn het plan. Om jullie een impressie te geven van mijn reis en ze op de hoogte te houden, vertel ik hier over de avonturen die ik mee ga maken!

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 104171

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 22 April 2017

All around the world with just my backpack!

Landen bezocht: