Surfles en selfies met kangaroos - Reisverslag uit Townsville, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu Surfles en selfies met kangaroos - Reisverslag uit Townsville, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu

Surfles en selfies met kangaroos

Door: Majolie

Blijf op de hoogte en volg Majolie

22 Oktober 2016 | Australië, Townsville

Het is weer een tijdje terug dat ik mijn laatste blog heb gepost; ik ben de afgelopen week zo druk geweest hier dat ik er even niet mee bezig ben geweest. Ik was bezig met het doen van superleuke dingen, maar had het de laatste paar dagen ook emotioneel een beetje zwaar. Maar: het gaat nu weer wat beter en omdat ik zo veel heb gedaan, heb ik ook weer veel om met jullie te delen!
Op het moment zit ik in het kleine ‘Agnes Water – Town of 1770’, maar voor ik hier aankwam heb ik veel gezien! Afgelopen zondag zat ik ’s ochtends nog in Townsville, waar ik mijn laatste blog heb geschreven. Die ochtend heb ik een wandelroute gelopen naar ‘Castle Hill’, een hoge, rotsige heuvel in het stadje met op de top prachtig uitzicht over de omgeving. Het was een behoorlijke klim in de hitte, maar zeker de moeite waard! ’s Middags zat ik weer in de bus, nu naar Airlie Beach vanwaar ik mijn Whitsunday tour ging doen. Het plaatsje is klein, maar wel heel mooi. Het hostel waar ik in verbleef was heel leuk opgezet: allemaal kleine houten huisjes met daarin de kamers.
Maandag was de start van de Whitsunday tour. Ik had een tour geboekt voor 2 dagen en 2 nachten: ’s nachts verbleef ik op een resort met een privéstrand, tennisbaan, zwembad en hangmatten tussen palmbomen. Het was echt een paradijsje. Overdag werden we rondgevaren op een snelle boot naar geweldig mooie plekjes. De eerste dag was dit alleen naar het resort, de tweede dag begon het echte werk pas. Het eerste waar we naartoe gingen was ‘Whitehaven Beach’: het mooiste strand van Australië en nummer 5 in de wereld. En ik kan wel begrijpen waarom: het zand is wit, het water is blauw en heel helder en door het veranderen van het tij verschuift het zand continu, waardoor het er nooit hetzelfde uitzicht. Het uitzicht was prachtig en zwemmen op dat mooie plekje voelde echt als een privilege. Na de lunch op de boot, zijn we naar ‘Mantaray Bay’ gegaan om te snorkelen. Hier waren heel veel vissen, alsof je in een aquarium zat! En weer was het water prachtig blauw.
De volgende dag zijn we ’s ochtends naar een ander snorkelplekje gegaan, dat bekend staat om de vele schildpadden die er zitten. Ik ben het water niet ingegaan, maar ik heb met een klein bootje rondgevaren om ze te spotten. Er zaten inderdaad enorm veel schildpadden en wat blijven die beesten leuk om naar te kijken! Na deze laatste bestemming in de Whitsundays, gingen we weer terug naar Airlie Beach. Hier heb ik mijn tijd tot donderdagavond doorgebracht, waarop ik met de bus verder ben gegaan naar de plek waar ik nu zit en weer bijna wegga: Agnes Water- Town of 1770. Ik kwam hier midden in de nacht aan en dacht echt dat ik in een gat was beland. Gister bleek dit gelukkig wel mee te vallen: het ‘plaatsje’ is heel klein en er is dan ook weinig te doen, maar de omgeving is heel leuk! Op 5 minuten lopen van het hostel was het strand, waar ik mijn ochtend heb doorgebracht. ’s Middags ben ik meegegaan op de ‘Sunrise tour’: we zijn eerst naar een Kangaroo opvang gegaan, té lief! Wat zijn dat een geweldig leuke en sociale beesten. Verder zijn we nog naar een ‘paperbark tree’ bos geweest, hebben we een mooie wandeling gemaakt en het einde van de tour was het bekijken van de zonsondergang. Dit kan maar op weinig plekken aan de Oostkust, wat het extra bijzonder maakt. Het was een heerlijke dag met een prachtige afsluiting.
Vandaag heb ik iets gedaan waarvan ik niet zeker zou weten of ik het leuk zou vinden: een surfles genomen. Dat kan in deze plaats heel goedkoop en nu ik in Australië ben, is dat natuurlijk iets wat ik moest proberen! Het surfen was lastig, maar ik stond de 1e keer al meteen op de surfplank, zonder meteen om te vallen. Het was hartstikke leuk om te doen en ik zou het zo weer doen! Straks heb ik de bus naar ‘Rainbow Beach’, waarvandaan ik mijn Fraser Island tour ga doen. Ik houd jullie op de hoogte van mijn volgende avonturen!

  • 23 Oktober 2016 - 16:06

    WILLY :

    Hoi Majolie,
    Ik heb weer genoten van je verslag,.
    Wat maak je er een mooi verhaal van!
    Zit alweer te wachten op de volgende.
    Heel veel plezier en succes met alles.
    Gr

  • 23 Oktober 2016 - 21:50

    Flien:

    Hoi Majolie,
    Wat beleef je toch een geweldig avontuur en wat fijn dat wij ook een beetje kunnen meegenieten door je uitgebreide verslag en mooie foto's!
    Hartelijke groetjes vanuit Eemnes

  • 23 Oktober 2016 - 22:22

    Marianne, De Buuf:

    enkele vragen:
    Reis je met meerderen? Heb je al een vaste reisgenote (-noot) gevonden?
    een certificaat voor het surfen gekregen?
    denk je al aan werken?
    advies: blijf genieten!
    Heel veel plezier, Marianne

  • 24 Oktober 2016 - 09:21

    Pauline:

    Hoi lieverd,
    nou, je slaat je er dapper door heen hoor, wat doe je dat goed door leuke en interessante dingen te gaan doen, goed bezig meissie!!! Gelukkig heb je het surfen overleefd.....dat was nog wel een dingetje voor je, wel gaaf zo'n cameraatje voor op de plank. Nu ben je tot woensdag niet te bereiken omdat je op Fraser Island ziet, het schijnt daar (ook) geweldig te zijn, we horen en zien het wel van je.
    De koala's schijnen aan het uitsterven te zijn, je moet de eerste nog spotten, mocht je er eentje zien....wil je die dan op de gevoelige plaat vastleggen? Ze zijn zóóóóó schattig om te zien, behalve als ze een nat kontje hebben....;-).
    Krijg leuke reacties op je blogs, hier in Nederland begint het zo langzamerhand winter te worden en die zonnige foto's van jou kunnen we dan wel gebruiken, héérlijk!
    Liefs mama

  • 24 Oktober 2016 - 21:36

    Ronald:

    Hoi Majolie,
    Na vele berichten meer gescand dan gelezen te hebben, nu het hele verslag gelezen, wat een top tijd beleef jij, al zal je inderdaad familie, vriend(en) en Eemnes best eens missen!
    Zoveel als jij al ervaart, beleeft en onderneemt blijft er geen "bucketlist" meer over?
    Ben je een beetje bang voor schildpadden dat je er niet mee/tussen gezwommen hebt?
    Hier in NL begint het behoorlijk af te koelen, we gaan richting 10 graden en wij hebben het haardje alweer aan.
    Ben benieuwd of we deze winter een schaats winter gaan beleven, zou wat mij betreft wel weer eens mogen.
    Nou meisje geniet er maar van, wat je nu allemaal beleeft is voor vele mensen niet mogelijk en de herinneringen zijn een rijkdom die je de rest van je leven meedraagt!

    Enjoy!
    Mvg
    Ronald

  • 24 Oktober 2016 - 22:53

    SChaapherder :

    Lieve Majolie wat ben je een kanjer wat zijn wij trots op jou .Wat geniet je .In die 5 weken dat je weg ben heb je al zoveel gezien,en dan ben je pas aan het begin.Wij genieten van je blogs het is zo mooi verteld als of wij er zelf bij zijn liefs opa en oma

  • 26 Oktober 2016 - 03:50

    Uncle Gerry And Taw:

    We have finally read some of your blogs , good to see that you do some things that you can,t possibly do in Netherland so we want to know why you left Cairns so quick , because there is so much to do and see , plus Port Douglas and further up and those Casuarinas there are awesome to see and interact with . We think that you will be in Sydney before we go to Thailand so let us know, please be careful
    have a great time , maybe we see you before we go enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majolie

Een paar maanden geleden ben ik geslaagd voor mijn VWO, maar voor ik ga studeren, wil ik meer van de wereld zien. Dit ga ik doen in mijn tussenjaar. Het begon allemaal op mijn eerste verre vakantie naar Thailand in 2014. Wat een prachtig land en wat moeten er nog meer mooie plekken zijn die ik nog niet ken! Afgelopen zomer is het me al aardig gelukt om prachtige plekken te bezoeken: toen ben ik samen met mijn vriend naar Indonesië en Singapore geweest. Maar dit keer is het anders: op 16 september vertrek ik in m'n uppie met alleen een backpack naar de andere kant van de wereld (voor maar liefst 7 maanden!). Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Oost Azië zijn het plan. Om jullie een impressie te geven van mijn reis en ze op de hoogte te houden, vertel ik hier over de avonturen die ik mee ga maken!

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 104180

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 22 April 2017

All around the world with just my backpack!

Landen bezocht: