Noosa it is! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu Noosa it is! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu

Noosa it is!

Door: Majolie

Blijf op de hoogte en volg Majolie

30 Oktober 2016 | Australië, Noosa Heads

6 weken, zo lang zit ik nu al in Australië. Precies 6 weken geleden stapte ik uit het vliegtuig in Sydney en het voelt alsof er al een jaar voorbij is; ik heb de afgelopen tijd zo veel gezien en gedaan, zo veel mensen ontmoet. Van alle mensen die ik heb ontmoet, heb ik echter nog geen vaste reisgenoot gevonden en het reizen zelf doe ik dan ook nog steeds alleen. Maar als je eenmaal op een plek zit, gaat het contact maken met mensen vanzelf. Op het moment zit ik in het plaatsje Noosa, 3 uurtjes boven Brisbane. Voor ik hier kwam, heb ik eerst heel wat beleefd: Fraser Island!
Precies een week geleden kwam ik aan in ‘Rainbow Beach’, een klein kustplaatsje wat vooral bekend staat als startpunt voor de Fraser Island tours. Helaas heb ik niet veel van deze plaats kunnen zien: de dag dat ik er aankwam regende het en het heeft ook niet meer gestopt met regenen. Dit was dan weer wél het perfecte weer om mijn slaaptekort een beetje in te halen. Aan het eind van de middag was er een bijeenkomst voor de 3-daagse tour die maandag startte. Op het eiland zouden we ons verplaatsen in grote jeeps, met per auto 8 personen en in totaal 8 auto’s. We kregen de groepen per auto te horen en er werd wat meer verteld over Fraser Island. Ik zat met 7 Duitssprekende mensen in de auto, die zeiden dat ze natuurlijk Engels zouden praten. Ik had beter moeten weten…
Maandag was het zover: we gingen naar Fraser Island! Dit is het grootste zandeiland ter wereld en bovendien het grootste eiland aan de oostkust van Australië: 122 km lang en 5 tot 25 km breed. Het eiland heeft meerdere soorten landschap: mangrovebossen, regenwoud, eucalyptusbossen en duinen. Er zijn op het eiland geen verharde wegen te vinden, waardoor je je er alleen kan verplaatsen met 4 wheel drive. De eerste dag zijn we naar ‘Lake Mckenzie’ gegaan, een prachtig meer op het eiland met heel wit zand en helder water. Het meer ligt boven zeeniveau, maar door een ondoordringbare laag onder het meer, kan het water niet wegstromen. Het water in het meer is dan ook alleen regenwater.
Aan het eind van de middag kwamen we aan op de slaapplek: een soort camping met allemaal kleine tentjes om in te slapen… zonder kussen of matras…! Laten we zeggen dat het een hele ervaring was. Er was ook geen stroom, voor een douche moest je betalen en koken moest je echt zelf doen.
Dag 2 was wat drukker: ’s ochtends zijn we naar ‘Indian Head’gegaan, een uitkijkpunt op het eiland met geweldig uitzicht over de kust. Daarna stonden de ‘Champange Pools’ op het lijstje. Dit zijn wat rotsen voor de kust waar zout water instroomt, maar door de rotsen wordt de plek beschermd tegen de hoge golven. Als de golven tegen de rotsen aanbotsen en de ‘pools’ inlopen, komt er schuim en ontstaan er bubbels. Vandaar de naam ‘Champagne pools’, dit was mijn favoriete plek op het eiland! Het was zo fascinerend om naar die hoge golven te kijken en ze te zien breken op die rotsen. Ik zou er zo de hele dag kunne blijven, maar helaas. We gingen toch echt verder naar ‘Eli Creek’; een klein beekje dat ontstaan is door een waterbron op het eiland. Heerlijk om even in af te koelen. Het laatste wat op het programma stond, was het scheepswrak op het eiland. Ooit is er een schip gestrand, maar in plaats van het helemaal op te ruimen hebben ze alleen de bruikbare delen weggehaald en de rest van het schip gelaten voor wat het was. En gelukkig maar, want dit zit er heel gaaf uit in de branding.
’s Avonds deden de Aboriginals die oorspronkelijk van Fraser Island komen, een rituele dans voor onze groep. Dit was erg bijzonder om te zien, aangezien ze dit niet altijd deden en ik zoiets nog niet gezien had. Na de dans, toen het helemaal donker was, ben ik met een groepje naar het stand gelopen om naar de sterrenhemel te kijken. Zo veel sterren als ik toen zag, heb ik nog nooit eerder gezien! Het was zo bijzonder en een geweldig gezicht en zo nu en dan was er een vallende ster te spotten. Dit was misschien nog wel het beste van de hele trip: om zo afgelegen te zitten van alles en van zoiets moois te kunnen genieten.
Op dag 3 zijn we naar 'Lake Wabby' gegaan: een klein meer dat wel 30 meter diep is! Dit meer is ontstaan doordat het water uit een natuurlijke bron niet weg kan stromen en zodoende een meer vormt. Om hier te komen moesten we wel eerst een 40-minuten lange wandeling door mul zand maken, lekker vermoeiend op het heetst van de dag... Als afsluiting van de tour hebben we geluncht op het strand, waarna we weer de Ferry naar het vaste land terugnamen.
Op het moment zit ik, zoals ik al zei, in Noosa. Ik ben vrijdag naar de 'Everglades' gegaan: een groot natuurgebied waar je leuk kunt kanoën. Verder heb ik weer wat mooie wandelingen gemaakt, want wat kan je dat goed hier in Australië. Het plan was om er vandaag weg te gaan, maar ik vond het zo’n leuke plek en het hostel heeft zo’n leuke atmosfeer, dat ik er voorlopig nog blijf. Ze zochten mensen om te werken in het hostel voor accommodatie en eten en dat ga ik voor de komende paar weken doen! Ik ga ochtenddiensten doen, wat betekent dat ik in het restaurant moet helpen met mensen bedienen, koffie maken, bestellingen opnemen en dat ik in de keuken moet helpen me schoonmaken. Het is een goede manier om ervaring op te doen en ik kan zo ook nog een baantje zoeken voor in de avonden. Ik kijk er ontzettend naar uit om eindelijk een tijdje op dezelfde plek te zitten, met dezelfde mensen om me heen! Ik houd jullie op de hoogte van mijn tijd in Noosa en alle ervaringen die ik op ga doen!

  • 30 Oktober 2016 - 12:05

    Marijke:

    Hoi Majolie,
    We genieten van jouw belevenissen, stoer hoor wat je allemaal meemaakt.
    Nu wat werken, we zijn benieuwd naar deze ervaring!
    Succes en lieve groeten van Piet en Marijke.

  • 30 Oktober 2016 - 13:34

    Elly:

    Hi Majolie,
    Wat een mooie ervaring weer!
    Het klinkt en ziet er allemaal heel gaaf uit.
    Wat heerlijk dat je nu even op een plek kunt blijven en werk hebt gevonden.
    Ik kan me voorstellen dat dat jou even wat rust geeft.
    Wie weet wat hier weer uit gaat komen. Je weet het maar nooit?!?

  • 30 Oktober 2016 - 13:35

    Elly:

    Veel succes de komende week!
    Liefs, Elly

  • 30 Oktober 2016 - 13:57

    Jopie En Henk:

    Hi Majolie wat genieten we van jouw berichten. Australië komt weer echt dichterbij en fijn dat je een baantje hebt gevonden. langere tijd op dezelfde plaats geeft ook wat meer rust ga mensen beter leren kennen. Heel veel plezier in al jouw nieuwe ervaringen. Wij lezen die graag tot de volgende. Liefs Jopie en Henk

  • 30 Oktober 2016 - 15:49

    Paulina:

    Hey stoere meid, wat ontzettend leuk om steeds jouw verhalen te lezen en mee te genieten van al jou belevenissen. Fantastisch wat je onderneemt en wat je meemaakt. Ik vind het knap zo ver van huis in je uppie, je doet het toch maar, ben jaloers op je...had ik het ook maar gedaan. Je kan zo een boek schrijven, zo goed hoe je alles verwoord. Chill om even op een vast stekkie te zitten en je daar even te settelen. Even je ervaringen laten bezinken en hopelijk vind je een leuk baantje en ontmoet je mensen waar je een tijdje even mee kan optrekken. Geniet ervan en verheug me weer op je verhalen.
    toedeloe kangoeroe!!

  • 30 Oktober 2016 - 16:59

    Joke Schaapherder:

    Lieve stoere Majolie wat heb je toch weer veel meegemaakt wat een ervaringen 'ik kan me indenken dat je het gevoel heb dat je al een jaar weg ben .Wat fijn dat je nu even een vast adres hebt.Wij kijken weer uit naar je volgende blog.Goed van mij hè dat ik reageer op jou blogs blogs we denken elke dag aan je veel liefs van opa en oma.

  • 30 Oktober 2016 - 18:12

    Mien Eek :

    Lieve Majolie
    WAt mooi en geweldig wat je meemaakt
    hopelijk bevalt je werk ook ,maak je niet te druk en geniet van alles
    Liefs oma Mien xxx

  • 30 Oktober 2016 - 22:50

    Marianne Volkering:

    Hai Majolie,

    Wel weer hele belevenissen, en wat een prachtige natuur waar je doorheen reist. Je baan in de hostel zal een uitdaging zijn. Veel plezier, liefs

  • 31 Oktober 2016 - 08:26

    Marianne, De Buuf:

    Hoi Majolie,
    weer een boeiend reisverslag. veel plezier!

  • 01 November 2016 - 16:04

    Joleine:

    Hoi zusjelief!
    Nou, voor ons voelt het nog niet alsof je al een jaar weg bent! Wat heb je een mooie foto's, echt heel gaaf! Sowieso is alles wat je doet heel gaaf, al doe je wel veel en houd ik niet alles meer even goed bij... Dit heb ik vooral door wanneer mensen vragen (iedere dag) hoe het met je gaat... Oops!
    Maar met mij gaat het ook goed! Erg druk met school, klaar bij de Coop en nieuw begin bij de Primera! Volgende week PTA-week, dus dat wordt weer spannend!
    Leuke verhalen, ook zeker om te lezen en door de telefoon heen te horen.

    Hier is het weer helemaal bagger en de herfst is volop bezig, bah!

    Heel veel liefs van je favoriete (daarbij ook je enigste) zusje <3

  • 02 November 2016 - 14:12

    Flien:

    Tjee, Majolie...wat een prachtig verslag weer. Zo leuk om te lezen en ik vind het echt heel stoer wat je allemaal doet. Echt super!! Je schrijft heel makkelijk en aan het einde van je avontuur heb je een goed boek (leuk voor later...). Wat fijn dat je nu werk hebt, dat geeft ook 'n beetje rust. Willem Alexander en Maxima zijn ook down under, dus je verkeerd in goed gezelschap hihi.
    Hartelijke groetjes en tot het volgende verslag!

  • 03 November 2016 - 16:06

    Esther:

    Hi Majolie,

    Wat is het altijd genieten, als er weer een blog voorbij komt.
    Heel veel succes in Noosa, en geniet van alles.
    Liefs,

  • 03 November 2016 - 18:26

    Johan Elders:

    Gaaf hoor zie dat je geniet, sprak martje en die vertelde wat je beleefde leuk hoor.
    Grt

  • 08 November 2016 - 20:48

    Sandra :

    Hi majolie,wat n leuk verslag en leuk een baantje...heel veel succes...liefs van ons X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majolie

Een paar maanden geleden ben ik geslaagd voor mijn VWO, maar voor ik ga studeren, wil ik meer van de wereld zien. Dit ga ik doen in mijn tussenjaar. Het begon allemaal op mijn eerste verre vakantie naar Thailand in 2014. Wat een prachtig land en wat moeten er nog meer mooie plekken zijn die ik nog niet ken! Afgelopen zomer is het me al aardig gelukt om prachtige plekken te bezoeken: toen ben ik samen met mijn vriend naar Indonesië en Singapore geweest. Maar dit keer is het anders: op 16 september vertrek ik in m'n uppie met alleen een backpack naar de andere kant van de wereld (voor maar liefst 7 maanden!). Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Oost Azië zijn het plan. Om jullie een impressie te geven van mijn reis en ze op de hoogte te houden, vertel ik hier over de avonturen die ik mee ga maken!

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 104183

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 22 April 2017

All around the world with just my backpack!

Landen bezocht: