Héél veel zand... - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu Héél veel zand... - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu

Héél veel zand...

Door: Majolie

Blijf op de hoogte en volg Majolie

06 November 2016 | Australië, Noosa Heads

Daar ben ik weer, na nog een week te hebben doorgebracht in het heerlijke Noosa. De afgelopen week was rustig en wat was dat fijn. Want hoe geweldig alle dingen zijn die ik de afgelopen weken heb gedaan: het is best vermoeiend. De hele tijd van de ene plek naar de andere reizen, telkens nieuwe mensen, bussen midden in de nacht en telkens een ander hostel. Het is fijn om even op dezelfde plek te zitten, dezelfde mensen om je heen te hebben en niet de hele tijd mijn rugzak in en uit te hoeven pakken.
Afgelopen zondag kwam ik hier in het hostel een Nederlandse jongen tegen die ik al eerder had gezien op andere bestemmingen. Hartstikke gezellig en leuk om weer een ‘bekend’ gezicht te zien. Maandag zijn we gaan kajakken: heel leuk, maar harde wind en stroming maakten het behoorlijk zwaar. Al met al was het prachtig en een goede sportsessie ;). Verder was de afgelopen week zoals ik al zei erg rustig. Ik heb lekker uitgeslapen, ben naar het strand geweest en heb het stadje Noosa verkend. Ik zat in het begin van de week met 3 superleuke meiden op een kamer, wat ook hielp om me nog wat meer op mijn plek te laten voelen.
Donderdag ben ik weer naar het National Park van Noosa geweest, waar ik een hele mooie wandeling heb gemaakt: van ‘Noosa Main Beach’ naar ‘Sunshine Beach’ langs de ruige kust van Noosa met heel mooi uitzicht op de omgeving.
Vrijdag begon het echte werk: het was mijn eerste werkdag in het hostel, waarbij ik in de keuken moest werken tijdens het ontbijt. Samen met een ander meisje, die me het meeste leerde, moest ik van alles doen. Bestellingen opnemen, mensen bedienen, koffie maken, het ontbijt klaarmaken, schoonmaken… Omdat het zo gevarieerd werk is en de ‘klanten’ bijna allemaal jonge backpackers zijn, vind ik het hartstikke leuk om te doen. Ik leer er veel van en je leert zo ook de mensen in het hostel goed kennen. Bovendien zijn de andere backpackers die in het hostel werken allemaal heel aardig en leuk om mee om te gaan. Zo zijn we gister (nadat we klaar waren met werken) met iedereen naar het strand gegaan. Zoals ik al dacht, voel ik me veel beter nu ik een tijdje op dezelfde plek zit en me tussen dezelfde mensen bevindt. Er heerst een soort samenhang tussen iedereen en de sfeer is hierdoor super! Ik weet zeker dat ik het hier nog wel even volhoudt :). Ondertussen ben ik ook op zoek naar een betaald baantje voor in de avonden, zodat ik ook nog wat geld op kan sparen voor mijn verdere avonturen en hier eventueel langer kan blijven. Hopelijk lukt dat, maar helaas heb ik nog geen succes gehad…
Ook vandaag ben ik voor de verandering weer naar het strand gegaan: met dit weer is dat toch het fijnste om te doen. Afkoelen in de zee, in de golven springen en daarna heerlijk op het strand liggen (waarna er letterlijk óveral zand te vinden is). Aangezien het hier midden op de dag meer dan 30 graden is en de zon bijna elke dag de hele dag schijnt (ik probeer jullie niet jaloers te maken hoor), is dat afkoelen in de zee ook wel nodig: en hartstikke leuk als je met andere mensen bent. De komende week zal dan ook niet al te avontuurlijk worden. Ik moeten een paar uur per dag werken, samen met de anderen eten en in de tussentijd wat tijd spenderen op het strand. Bovendien ga ik nog verder met mijn zoektocht naar een betaald baantje, maar wat ik vooral zal gaan doen is genieten…! Ik zal proberen wat zon jullie kant op te sturen ;)

  • 06 November 2016 - 13:13

    Joke En Co Schaapherder :

    Hou Lieve Majolie ik keek al uit naar je nieuwe brief wat heerlijk dat je gezellige mensen om je heen hebt.Wij leven elke dag met je mee .Wat leer je toch veel om echt op je zelf teruggeworpen te worden.Heeft Gerard je nog gebeld of contact gemaakt ?Wij vinden je heel stoer',geniet er nog lekker van. Liefs van opa en oma

  • 06 November 2016 - 16:41

    Pauline:

    Hoi lieverd, we spreken elkaar regelmatig en worden zo op de hoogte gehouden van alles wat je ontdekt en meemaakt en jij over wat zich hier in het koude landje afspeelt.
    Fijn dat je nu een vaste stek hebt, in het plaatsje Noosa voel jij je thuis, de mensen zijn relaxed en dat bevat je wel, btw: ga je niet té bruin worden....;-).
    Leuk dat iedereen zo met je meeleeft en geniet van je blogs, je bouwt een schat van ervaring op waar je de rest van je leven nog van kan profiteren, ga zo door en blijf van die leuke blogs schrijven!

    Liefs mama XXX

  • 06 November 2016 - 18:28

    Marianne, De Buuf:

    Hoi Majolie,
    Ken je het liedje van Burny Bos 'zand op je boterham , zand in je haar, oh wat voelt dat raar....' meer weet ik niet. Maar verzin er maar iets leuks bij. Fijn dat je het zo gezellig hebt met de 'keukendames' (roman DeKeukenmeiden---al gelezen?)
    Komende weken zie ik alleen maar hoge gebouwen en heeeeeel veel mensen. Ik vertrek overmorgen naar Japan met een vriendin. Een georganiseerde reis dus minder avontuurlijk. Overdag in een bus/trein en 's nachts in een heerlijk bed. Wel moet ik net als jij mijn rolkoffer uitpakken. Ik ben wel een beetje op de hoeveelheid zon en warmte.
    Een fijne voortzetting van je reis. En .... croudfunding ? Als je geen baantje kunt vinden?
    Marianne

  • 06 November 2016 - 20:20

    Elly:

    Hi Majolie,
    Wat fijn dat je even een rustpunt hebt gevonden waar je onder mensen bent waar je wat langer mee om kunt gaan, waar je het goed mee kunt vinden en samen dingen mee kunt gaan doen. Is gezellig, denk ik. Goed om even te sparen maar ook om weer wat energie op te doen voor de volgende trektocht. Veel plezier en gezelligheid! Succes met het meer zoeken van meer werk! Groetjes, ook van Reinier. Liefs, Elly

  • 08 November 2016 - 20:39

    Sandra:

    Hé meis,wat heerlijk even langer op n plekje te zijn met wat afleiding en leuke mensen om je heen ..heerlijk werken en toch relaxen...veel plezier met al je geweldige ervaringen...liefs van ons X

  • 13 November 2016 - 14:25

    Mieke En Jan:

    Hallo Majolie
    Wat leuk om jouw verslagen te lezen.Daar wij ook in Australië geweest zijn weten wij een beetje hoe het er uitziet waar je over verteld. Kan je gewoon in de zee zwemmen?wij werden altijd gewaarschuwd voor de Yello fisc. Maar misschien zwemt die niet overal.Elke keer een ander baantje,weer nieuwe mensen ontmoeten we vinden het goed van jou hoor.geniet er maar volop van.
    Hartelijke groeten van Mieke en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majolie

Een paar maanden geleden ben ik geslaagd voor mijn VWO, maar voor ik ga studeren, wil ik meer van de wereld zien. Dit ga ik doen in mijn tussenjaar. Het begon allemaal op mijn eerste verre vakantie naar Thailand in 2014. Wat een prachtig land en wat moeten er nog meer mooie plekken zijn die ik nog niet ken! Afgelopen zomer is het me al aardig gelukt om prachtige plekken te bezoeken: toen ben ik samen met mijn vriend naar Indonesië en Singapore geweest. Maar dit keer is het anders: op 16 september vertrek ik in m'n uppie met alleen een backpack naar de andere kant van de wereld (voor maar liefst 7 maanden!). Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Oost Azië zijn het plan. Om jullie een impressie te geven van mijn reis en ze op de hoogte te houden, vertel ik hier over de avonturen die ik mee ga maken!

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 104156

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 22 April 2017

All around the world with just my backpack!

Landen bezocht: