Christmas is coming... and I'll be in Noosa! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu Christmas is coming... and I'll be in Noosa! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu

Christmas is coming... and I'll be in Noosa!

Door: Majolie

Blijf op de hoogte en volg Majolie

28 November 2016 | Australië, Noosa Heads

Opnieuw is het weer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog heb geplaatst, maar opnieuw heb ik weer een hoop om jullie te vertellen! Het gaat hier nog steeds heel goed en ik heb het heerlijk naar m’n zin hier in Noosa. Het werk in het hostel is nog steeds leuk, mede door de andere mensen die er werken. De afgelopen 2 weken zijn in principe rustig verlopen, maar natuurlijk heb ik ook weer leuke dingen gedaan. Ik heb een aantal keren naar de zonsondergang gekeken, wat iets is waar ik nooit moe van word. Verder heb ik bijna alle ochtenden gewerkt en ben ik overdag naar het strand geweest en heb ik wat naar baantjes gezocht.
Vorige week zondag hebben we met een groep een boot gehuurd om 2 uur lang mee te varen. Het was een heerlijke dag, niet al te warm en de groep was gezellig. Af en toe stopten we bij een zandbank (in de zoutwater rivier) om uit de boot te springen en even af te koelen in het water. Op de boot was er eten, drinken en muziek, dus ook wanneer we voeren vermaakten we ons goed. Al met al was het een lekker middagje weg van het hostel.
De rest van de dagen waren zoals ik al zei niet veel bijzonders: heerlijk bijkomen op het strand, waarna het zand weer overal te vinden was, lekker chillen in het appartement voor de mensen die hier werken en ’s avonds heerlijk schepijs halen (helaas niet zo goed als dat van ‘De Hoop’ :p).
Gister bestond echter uit iets heel anders: ik ben gaan abseilen met een groep mensen van het hostel! Dit was het gaafste wat ik tot nu toe hier in Noosa heb gedaan. De kliffen waar we vanaf gingen, lagen midden in een Nationaal Park, wat hoger dan de rest van de omgeving. Het uitzicht was prachtig en natuurlijk was het abseilen zelf een heel avontuur. De eerste keren kon je ‘oefenen’ vanaf een kleine klif: zo’n 20 meter boven de grond. De eerste keer was wel de engste! Om over dat randje te gaan en naar achter te zakken was best wel spannend, maar toen ik eenmaal doorhad hoe het moest, ging het prima. Het uitzicht was echt prachtig, daar heb ik ook van genoten tijdens de verschillende keren abseilen. Nadat ik de kleine klif had gedaan, gingen we verder naar de 2 hoogste van de dag: 45 meter, meer dan het dubbele van de kleine! Ik deed mijn laatste abseil terwijl de zon al aan het zakken was, waardoor de omgeving er steeds anders uitzag door het licht dat veranderde. Na in totaal 4 keer van een klif naar beneden te zijn gegaan, hebben we met de hele groep naar de zonsondergang gekeken. Er was een uitzichtpunt waar je naar alle kanten om je heen kon kijken en wat was het een mooie omgeving! De adrenaline van de abseil nog in je systeem en de blijheid van hoe gaaf het abseilen was, maakten de zonsondergang alleen nog maar bijzonderder.
Vandaag was echter weer iets heel anders. Natuurlijk ben ik de afgelopen tijd niet gestopt met het zoeken naar een baantje: vorige week zag ik een advertentie om schoon te maken in hotels. Natuurlijk niet het leukste werk, maar het gaat prima samen met mijn werk in het hostel en het verdiend wat bij. Ik heb meteen het nummer gebeld dat erbij stond en werd verteld dat ik afgelopen weekend een ‘trial’ zou hebben. Yes! Hier zou ik nog wat informatie over krijgen, maar nadat ik niks meer had gehoord, ben ik er zelf maar achteraan gegaan en heb ik de man nog een keer gebeld. Dit zal uiteindelijk een van de redenen zijn dat ik vandaag een trial had: hij was al bijna vergeten wie ik was toen ik de tweede keer belde omdat ‘ie zoveel telefoontjes had gehad. Maar vandaag was het dus zover: de eerste keer schoonmaken. Zoals ik al zei: voor je lol doe je het niet. Gelukkig waren de vrouwen die er al werkten wel heel aardig en viel het mee hoe ‘zwaar’ het werk was. Wel word je een beetje jaloers op de mensen die in de kamers verblijven die jij schoonmaakt, want WAUW! Als je al ruim 2 maanden hostels gewend bent, zijn geweldig grote en mooie appartementen met eigen balkon wel even een luxe. Maar ik overleef het nog wel hoor, in de hostels hier ;). Het goede nieuws is in ieder geval dat ik een baantje heb en dus wat geld kan gaan verdienen hier!
Wat ik daar nog het fijnste van vind is dat ik de komende tijd in het oh zo leuke Noosa kan blijven: dus ook tijdens de feestdagen. Om dan mensen om je heen te hebben die je kent en op een plek te zijn die vertrouwd voelt, is een heel fijn idee! Het is wel raar hoor: over iets minder dan een maand is het kerst, maar met 30 graden en volle zon heb je dat gevoel totaal niet. Ik zal er in ieder geval van genieten, want speciaal is het wel om deze tijd van het jaar in Australië mee te gaan maken.
Iets heel anders, maar ook heel leuk: het is geregeld dat mijn moeder me op komt zoeken in Thailand en ik kijk er nu al ontzettend naar uit. Ja, het duurt nog een tijdje, maar ik heb er nu al zin in! Al met al: alleen maar positief nieuws. Als het goed is blijf ik nu tot aan begin januari hier in Noosa, waarna ik weer verder zal reizen. Een hoop dingen om vast naar uit te kijken en ook een hoop dingen waar ik nu van kan genieten! Hopelijk genieten jullie een beetje mee door middel van deze blog, ik houd jullie op de hoogte van mijn leventje in Noosa :).

  • 28 November 2016 - 09:33

    Paulina:

    hoihoi, wat een gezellig verhaal weer en leuk te lezen wat je mee maakt. klinkt allemaal zo geweldig. super dat je een baantje hebt...ach staat weer leuk op je CV ;-)
    Sinterklaas maak je nu niet mee...niet dat je wat mist hoor. Kerst is leuk al helemaal met 30 graden beter dan hier. Brrrr vannacht word het -9.
    Geniet van je dagelijkse dingen en ik zie op de foto's dat je volgens mij ook een hele leuke groep kids om je heen hebt. Top!!
    Toedeloe kangoeroe. Paulina

  • 28 November 2016 - 12:41

    Marianne, De Buuf:

    Hoi avonturierster, fijn om te lezen dat je je steeds meer thuis voelt! Leuke mensen , avontuurlijke uitstapjes, zonsondergang. Werken in een hostel en hotel. En nu uitkijken naar kerst en de komst van je moeder. En dat allemaal in een heel aangename temperatuur. Dat lijkt me toch ook wel wat.
    Voor mij zit de vakantie in Japan er al weer op. Een andere wereld.
    Majolie een fijne tijd en tot je volgende blog die ik altijd met plezier en nieuwsgierigheid lees
    Marianne

  • 28 November 2016 - 14:01

    Jolanda:

    Wat heerlijk om het allemaal te lezen Majolie! Super fijn dat je het zo naar je zin hebt in Noosa en je ziet er goed uit op de foto's , helemaal happy

  • 28 November 2016 - 21:25

    Schaapherder :

    HOj lieve Majolie wat ben je gelukkig in Noosa en wat fijn dat je er kan blijven tot begin Januari ,dat geeft je wel even rust.Wat maak je toch heel veel mee ,dat abseilen wat een beleving.Wel fijn dat je een baantje hebt wel minder vrije tijd nu .Wat een leuke jongelui om je heen.Geniet er nog volop van .Veel groetjes van Opa en Oma

  • 08 December 2016 - 23:50

    Elly:

    Hi Majolie,
    Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Super gaaf wat je allemaal doet.
    Ik begrijp dat je met de feestdagen lekker op deze plek bent. Het is leuker om dat met een groep bekenden te vieren. Succes met je nieuwe baantje! Groetjes, Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majolie

Een paar maanden geleden ben ik geslaagd voor mijn VWO, maar voor ik ga studeren, wil ik meer van de wereld zien. Dit ga ik doen in mijn tussenjaar. Het begon allemaal op mijn eerste verre vakantie naar Thailand in 2014. Wat een prachtig land en wat moeten er nog meer mooie plekken zijn die ik nog niet ken! Afgelopen zomer is het me al aardig gelukt om prachtige plekken te bezoeken: toen ben ik samen met mijn vriend naar Indonesië en Singapore geweest. Maar dit keer is het anders: op 16 september vertrek ik in m'n uppie met alleen een backpack naar de andere kant van de wereld (voor maar liefst 7 maanden!). Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Oost Azië zijn het plan. Om jullie een impressie te geven van mijn reis en ze op de hoogte te houden, vertel ik hier over de avonturen die ik mee ga maken!

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 104166

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 22 April 2017

All around the world with just my backpack!

Landen bezocht: