Kerst vieren op een boot - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu Kerst vieren op een boot - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu

Kerst vieren op een boot

Door: Majolie

Blijf op de hoogte en volg Majolie

07 December 2016 | Australië, Noosa Heads

Geschreven op 7-12-2016 (De website lag er helaas uit dus kon ik hem gister niet plaatsen)

Hoi allemaal, daar ben ik weer met een nieuwe update vanuit mijn paradijsje :). Hoewel het hier gemiddeld zo’n 30 graden is en de zon bijna elke dag volop schijnt, komen we hier al aardig in de kerstsferen. Afgelopen donderdag, 1 december, hebben we hier met een deel van de mensen die hier werken, het hostel versierd voor kerst. Een kerstboom, lampjes, kerstslingers en allerlei andere versieringen hangen door het hele hostel heen. Dit klinkt waarschijnlijk heel vroeg, maar hier in Australië is het aardig normaal. Sinterklaas kennen ze natuurlijk niet, dus daar hoeven ze niet op te wachten. Het was in ieder geval heel leuk om te helpen de kerstversieringen op te hangen met de hele crew en het ziet er gezellig uit. Overal waar je gaat en staat, ook buiten het hostel, zijn er allerlei kerstversieringen te zien: kerstbomen, lichtjes in de bomen en grote kerstmannen laten je in de zomer toch aan kerst denken!
Afgelopen maandag hadden we een kerstfeest op een boot en in de volle zon met iedereen die in het hostel werkt. Alle vrijwilligers (zoals ikzelf), de schoonmakers, de koks, de receptionistes en zelfs de eigenaar van het hostel was erbij. Het restaurant was voor 1 avond gesloten, zodat niemand eerder terug moest zijn en iedereen lekker kon genieten. En dat heeft iedereen zeker gedaan. Het weer was heerlijk en kerst vieren op een boot in de zon kan ik wel aan wennen ;). Wat nog het bijzonderste was, was dat het kerstfeest op 5 december was. Normaal vieren we in Nederland dan Sinterklaas en de verjaardag van oma, maar nu opeens kerst. Dat is wel even een verschil. Voor het feest had iedereen een lootje gekregen met de naam van iemand anders erop voor ‘Secret Santa’: dat deed me een beetje denken aan lootjes trekken met Sinterklaas. Voor de naam die op het lootje stond, moest je een klein cadeautje kopen. Uiteindelijk kreeg zo iedereen iets kleins van zijn ‘Secret Santa’. Ik heb een houten sleutelhanger met ‘Noosa’ erop gekregen: een leuk aandenken aan zowel het bootfeestje als aan mijn tijd in Noosa. Verder gaf de eigenaar van het hostel nog een leuke speech voor iedereen en stopte de boot bij een oever zodat je even kon afkoelen in het water, mocht je dat willen. Bovendien waren er allerlei hapjes op de boot en toen we terugkwamen kregen we nog een kipburger. Al met al was het een heerlijke dag.
Op het bootfeestje en het versieren van het hostel na, was mijn week verder niet al te spannend. Het baantje is helaas weer iets anders gelopen dan verwacht. Maar Australiërs zouden Australiërs niet zijn als dat niet zou gebeuren… Na vorige week heb ik een aantal keren contact opgezocht met de man van het schoonmaakbedrijf, nadat ik niks meer van hem hoorde. Na een paar keer ge-sms’t te hebben en na twee telefoontjes kon hij me eindelijk vertellen dat ‘ie voor de komende week geen werk voor me had, maar misschien volgende week wel. Pfff…. Ik heb uiteindelijk besloten om wel gewoon in Noosa te blijven, omdat het hier veel te leuk is om weg te gaan en omdat het uiteindelijk ook belangrijk is om het beste te maken van mijn tussenjaar: ik doe dit uiteindelijk maar 1 keer! Wat wel weer leuk is: voor de trial afgelopen week, heb ik wel betaald gekregen. Omdat het een ‘trial’ is, wat je normaal onbetaald doet, had ik niks verwacht. Dus dat is toch weer een kleine meevaller!
Toch ben ik nog steeds bezig met het zoeken naar een baantje, dus ik hoop dat ik daar geluk mee heb. Wie weet dat ik nog wat van het schoonmaken hoor als ze wel iemand nodig hebben, maar ik ga er niet vanuit. Het weer is hier de afgelopen tijd bovendien niet geweldig geweest: overdag was het meestal wel een heerlijke temperatuur en zonnig, maar vaak stond er behoorlijk veel wind. Natuurlijk ga ik hier niet over klagen: het blijft heerlijk. ’s Avonds is het echter wel slecht: het heeft een aantal keren geonweerd te afgelopen week, wat gepaard gaat met behoorlijke regenbuien. Een paar avonden geleden ben ik naar het strand geweest om te kijken naar de bliksemflitsen over de zee: een prachtig gezicht! Zo maak ik het beste van het weer en van de plek waar ik ben: die kans heb je niet altijd, dus daar moet je gebruik van maken!
In de tussentijd heb ik me ook nog bezig gehouden met de studie die ik eventueel wil gaan volgen als ik weer terug kom: lucht- en ruimtevaarttechniek. 100% zeker dat ik deze studie wil doen ben ik niet, maar om überhaupt kans te maken om geselecteerd te worden, moet ik aardig wat dingen doen. 1 daarvan was een introductiecursus volgen met stof die te maken had. 3,5 uur lang moest ik me weer verdiepen in natuurkundige en wiskundige onderwerpen, dat was even wennen na er 6 maanden niks mee gedaan te hebben. Maar ik merkte wel dat ik het leuk vond om er weer mee bezig te zijn, dus dat is een goed teken! Nu wachten op de volgende opdracht die ik uit moet voeren voor de studie…
Voor de komende week zijn er geen concrete plannen, ik ga weer lekker Australisch de week in: kijken hoe dingen lopen en plannen maken op het moment dat je ze wilt uitvoeren! Dat is best leuk en ik moet zeggen dat dat steeds makkelijker wordt om te doen. Zelfs voor iemand als ik die normaal alles van te voren gepland wil hebben. Ik ben ook vast bezig met het begin van het uitstippelen van mijn verdere reizen: dat is nu voornamelijk Nieuw-Zeeland. Alleen maar leuk om mee bezig te zijn!
Ik vind het bovendien superleuk dat de reacties op mijn blogs zo positief zijn en dat jullie uitkijken naar het lezen van mijn volgende blog! Het is heel leuk om te horen vanuit Nederland en wat daar gaande is, zo krijg ik toch aardig wat van Nederland mee :). Hopelijk vinden jullie deze blog weer net zo leuk als al mijn andere verhalen, daar doe ik het namelijk voor! Jullie horen weer van me, wanneer weet ik nog niet: maar natuurlijk houd ik jullie op de hoogte van alles!

  • 08 December 2016 - 13:46

    Willy:

    Wat is het toch heerlijk om jouw blogs te lezen!!!!!
    Je schrijft zo heerlijk daar geniet ik van.
    Het weer is hier nu 10 gr,de vrieskou is even voorbij,dat vind ik wel jammer.
    En sinterklaas is ook weer naar Spanje.
    Op naar de kerst,het hele kerstdorp staat bij ons weer, ook weer gezellig.
    Ik wens je fijne weken en tot horens.
    Gr Wil &piet.

  • 09 December 2016 - 00:08

    Elly:

    Hi Majolie,
    Wat balen dat dat baantje uiteindelijk niet doorgaat! Kerst in de zon is raar maar ook wel lekker. Geniet er maar van. Wij hebben hier vorst gehad wat hele leuke plaatjes heeft opgeleverd. Ik stuur er wel een paar naar je door via What's App.
    De Sint is hier nu voorbij en de kerstboom staat al weer. Grappig trouwens dat jullie Kerst hebben gevierd op 5 december met lootjes nog wel. Twee feesten in een dus.
    Wij vertrekken naar Zuid Afrika morgen. Ben benieuwd hoe het daar nu is. We zijn al een keer in Kaapstad geweest maar dat is alweer wat jaartjes geleden. Ook daar is het nu zomer. Dat zal wel net zo gek zijn als bij jou.
    Leuk om al te plannen voor Nieuw Zeeland. Ik ben jaloers op je want daar zou ik graag nog naar toe willen. Succes met plannen en tot snel!
    Liefs, Elly

  • 09 December 2016 - 12:24

    Pauline:

    Hi lieverd, wij moeten de kerstboom nog zetten, Klaas is nét het land uit......maar met 30 graden Kerst vieren lijkt me eerlijk gezegd wel wat.
    Vandaag mijn autootje door de wasstraat gehaald, door de vorst van de afgelopen week is er veel gestrooid en hij zag er niet meer uit!
    Wat fijn dat je je zo thuis voelt in Noosa, blijf maar zitten waar je zit hoor, er komen genoeg backpackers langs, je ontmoet voldoende mensen.
    Tja, de mentaliteit van de Australiërs......balen......en dat betaalde baantje komt misschien nog wel, wie weet....
    Je bent in ieder geval al plannen aan het maken voor het vervolg van je reis naar Nieuw Zeeland en je hebt de Lonely Planet aangeschaft van Azië zodat je de meest interessante en mooie plekken kan bezoeken in Thailand, Laos en Vietnam, leuk om daar ook weer mee bezig te zijn.
    Gelukkig ben je de TU in Delft niet vergeten ;-), je bent goed bezig wijffie!
    Liefs mama

  • 20 December 2016 - 22:51

    Sandra:

    Wat heerlijk majolie 30 graden ...ik lees t iets later vanwege de december drukte maar vind t super leuk jou te volgen..5 dec kerst wel raar maar leuk toch hun traditie..super dat je ook al verder kijkt voor je studie..pittig hoor maar als je er nu al zin in hebt lukt t jou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majolie

Een paar maanden geleden ben ik geslaagd voor mijn VWO, maar voor ik ga studeren, wil ik meer van de wereld zien. Dit ga ik doen in mijn tussenjaar. Het begon allemaal op mijn eerste verre vakantie naar Thailand in 2014. Wat een prachtig land en wat moeten er nog meer mooie plekken zijn die ik nog niet ken! Afgelopen zomer is het me al aardig gelukt om prachtige plekken te bezoeken: toen ben ik samen met mijn vriend naar Indonesië en Singapore geweest. Maar dit keer is het anders: op 16 september vertrek ik in m'n uppie met alleen een backpack naar de andere kant van de wereld (voor maar liefst 7 maanden!). Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Oost Azië zijn het plan. Om jullie een impressie te geven van mijn reis en ze op de hoogte te houden, vertel ik hier over de avonturen die ik mee ga maken!

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 104174

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 22 April 2017

All around the world with just my backpack!

Landen bezocht: