Een echte 'Dutchie' - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu Een echte 'Dutchie' - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu

Een echte 'Dutchie'

Door: Majolie

Blijf op de hoogte en volg Majolie

18 December 2016 | Australië, Noosa Heads

Daar ben ik weer met een nieuwe blog, klaar om jullie op de hoogte te houden van al mijn Noosa avonturen. Dat klinkt heel wat spannender dan het allemaal is natuurlijk, maar dat betekent niet dat ik geen leuke dingen heb gedaan hier! Als ik mensen vertel dat ik hier al meer dan anderhalve maand zit, krijg ik telkens de vraag ‘zo lang al, hoe doe je dat?’. Het antwoord op die vraag is echter heel makkelijk: Noosa is en blijft een geweldig mooi plekje en elke keer komt er weer iets nieuws op je pad om te doen en ontmoet je weer nieuw mensen. En elke keer als ik op het strand loop, de zonsondergang bekijk vanaf de heuvel hier of op een prachtig plekje in het ‘National Park’ beland, denk ik aan het feit hoeveel geluk ik heb dat ik dit paradijsje een thuis kan noemen.
Na het schrijven van mijn blog vorige week, was het een tijdje bewolkt en regenachtig. Desalniettemin zijn we hier lekker op pad gegaan, want hoewel het af en toe heerlijk is om een excuus te hebben om lekker een film te kijken, is het hier te leuk om de hele dag binnen te zitten. Zo zijn we vorige week met een groepje meiden weer naar de ‘Fairy Pools’ in het National Park gegaan. Een plekje waar ik al eerder geweest was, maar wat zo leuk is! Zwemmen hebben we niet gedaan: het moment dat we aankwamen begon het te regenen en zijn we maar weer terug gelopen. Het uitzicht over de zee was geweldig met de donkere wolken die er zo dreigend uitzagen. Hier heb ik meer gebruik van gemaakt, door de dagen daarna (die ook regenachtig waren) naar het strand te gaan om te wandelen en even te zitten om van het uitzicht te genieten.
Vorige week zondag was er een soort ‘concert’ in een dorpje vlakbij Noosa. In een park stond een klein podium waar een bandje aan het optreden was. Wat hier zo leuk aan was, was dat het publiek enorm verschillend was. Er zaten groepjes backpackers zoals wij, oudere mensen, gezinnen met jonge kinderen en groepen Australiërs. De sfeer was daardoor gezellig en natuurlijk heel relaxed, hoe kan het ook anders in Australië. Het was heerlijk om op deze manier onder de mensen te zijn en om even in een ander plekje te zitten dan Noosa. Afgelopen dinsdag klaarde het gelukkig op en begon de zon volop te schijnen: laat die vitamientjes D maar weer komen :). Hier hebben we gelijk gebruik van gemaakt door opnieuw naar de Fairy Pools te gaan, nu om wat langer te blijven en er lekker te kunnen zwemmen. Ook om leuke foto’s te maken natuurlijk, zoals die waar we met z’n drieën in dat prachtig blauwe water liggen!
Fietsen was misschien wel het leukste wat ik deze week gedaan heb! Afgelopen woensdag mochten mensen die hier in het hostel werkten, als ze wilden, gratis fietsen bij een nieuw bedrijfje hier in Noosa. De Nederlander in mij kwam meteen naar boven: fietsen kan je geen nee tegen zeggen! Hoewel het elektrische fietsen waren en je hier in Australië verplicht zo’n verschrikkelijke helm moet dragen, was het een hele belevenis. Misschien juist wel daardoor: niemand had ooit op een elektrische fiets gezeten en dat leverde in het begin behoorlijk grappige resultaten op. Mensen die opeens veel te hard gingen, niet goed konden sturen… noem het maar op. Maar wat een luxe als je het eenmaal gewend bent: een heuvel op zonder het te merken, een heuvel af met gierende banden.
De rest van de week bestond vooral uit naar het strand of de rivier gaan: een leuke afwisseling. Al helemaal leuk toen ik een paar dagen geleden de rivier uitliep en iemand riep ‘Oh kijk, daar is een rog!’. En ja hoor, zo’n 2 meter bij me vandaan zwom er eentje, iets wat je niet echt verwacht in een rivier. De rivier hier is echt zoutwater, aangezien de rivier als het ware ‘het land in loopt’ vanaf de zee en niet naar de zee toeloopt zoals in Europa (vanuit bergen bijvoorbeeld). Volgende keer dus extra uitkijken als ik het water inloop…!
Wat hier iets is wat je ‘echt moet doen’, zoals ze zeggen, is naar de Eumundi markten gaan. Dit is een hele grote markt die elke woensdag en zaterdag plaatsvindt in het dorp Eumundi. Die uitspraak moest ik even uittesten natuurlijk, wat ik gister dus ook gedaan heb. Samen met een groepje meiden hebben we de bus naar deze plaats genomen en hebben we de ochtend doorgebracht op de markt. Er werd van alles verkocht: eten, drinken, sieraden, kleding, kunst. Heerlijk om rond te neuzen. Wat ook geweldig gaaf was, was de boekwinkel in de plaats. Deze was heel groot en had enorm veel boeken. Van gloednieuw tot tweedehands en over alle onderwerpen die je je maar kon bedenken, gaaf! Hier zou ik zo een hele dag kunnen doorbrengen.
Bij reizen horen helaas ook minder leuke dingen. De heimwee waar ik in het begin last van had, is gelukkig weg (op sommige momentjes na), maar iets anders is er voor in de plaats gekomen: afscheid nemen van mensen. Tussen het schrijven van mijn vorige blog en van deze zijn er 4 mensen die in het hostel werkten vertrokken. Hoewel ik deze mensen misschien maar een paar weken om me heen had, deel je toch veel leuke momenten met ze. Afscheid nemen blijft daarom helaas iets moeilijks. Gisterochtend is een van de meiden waar ik veel mee omging vertrokken, dus zijn we op haar laatste avond samen met iemand anders naar het uitzichtpunt in Noosa geweest om de zonsondergang te bekijken en nog een leuke tijd met elkaar te hebben! Mensen gaan, maar natuurlijk komen er ook weer nieuwe mensen bij, dus laten we hopen dat die een beetje leuk zijn! De groep mensen is hier nog steeds hartstikke leuk en over een week (!!!) vier ik hier kerst met deze leuke groep! Ze verzorgen hier een kerstlunch voor ons en de plannen zijn om lekker naar het strand te gaan en er een leuke dag van te maken.
Het is wel raar en ook een beetje moeilijk om niet met familie en goede vrienden te zijn met kerst, maar omdat iedereen dit gevoel heeft, geeft dit ook een bepaalde vorm van verbondenheid. Iedereen mist hier mist het om thuis te zijn met kerst en dat betekent dat we er alleen nog maar meer uit willen halen wat erin zit! Wanneer maak je dit nou nog een keer mee?
Nog een leuk nieuwtje: ik heb in de afgelopen week vliegtickets naar Melbourne geboekt: 16 januari kom ik er aan (vanuit Sydney). En het leukste van allemaal? Ik ben er tijdens het Australian Open tennistoernooi, waar ik ook al tickets voor heb geboekt. Ik heb hier nu al ontzettend veel zin in, wat zal dat gaaf zijn! Een kerstcadeautje voor mezelf ;).
Mijn volgende blog zal waarschijnlijk na kerst zijn, dus wil ik jullie lieve lezers alvast hele fijn kerstdagen wensen! Geniet ervan in het koude Nederland, ik zal aan jullie allemaal denken vanaf het strand hier. Dat voelt nog steeds niet helemaal normaal, liever zou ik eventjes in de kou bij de kerstboom willen zitten met een kop warme chocomel en de openhaard aan… Hopelijk waarderen jullie dat toch een beetje daar :). En anders wil ik best een paar daagjes ruilen hoor! Tot over een tijdje!

  • 18 December 2016 - 13:22

    Willy:

    Hoi Majolie,
    Het is weer een heel epistel!
    Daar moet je even voor gaan zitten.
    Wat is het weer een bijzonder verslag.
    En wat maak je een hoop leuke dingen mee.
    Hier zijn we allemaal jaloers op je,je gaat naar de Australië open!!!!!
    Dat willen we allemaal wel
    Het weer is niets bijzonders zaai,geen witte kerst ditjaar.
    Wij wensen jou ook hele fijne kerstdagen en een hele fijne jaarwisseling.
    Gr en geniet ze.

  • 18 December 2016 - 15:04

    Marijke:

    Hey Majolie,
    We hebben weer genoten van je avontuur in Australië en wensen je een zonnig en lekkerwarm kerstfeest toe met veel gezelligheid!
    Lieve warme groet, Piet en Marijke.

  • 18 December 2016 - 20:12

    Jolanda:

    Hi Majolie!
    Lijkt me gaaf om naar de Australian Open te gaan!! En nu je er toch bent heb je gelijk om het ook te doen! Ben benieuwd welke partijen je gaat bekijken. Geniet nog in Noosa , hele gezellige feestdagen en ik vond het fijn om je stem weer eens te horen!!

  • 19 December 2016 - 11:08

    Ronald:

    Wat gaaf weer ff te lezen wat je allemaal beleeft en ik snap dat je de kou, openhaard en warme chocomel mist, maar jou kerst zal dit jaar een bijzondere zijn die niet veel mensen zo (ooit) zullen beleven, dus geniet er maar lekker van!
    En tja electrisch fietsen "tell me" ik wil niet anders meer, al moeten wij vanaf 1 jan. officieel op onze fietsen een goed gekeurde helm op! :-(
    Geniet van je A.Open tickets! ben jaloers! :-)
    Groetjes,
    Ron x

  • 19 December 2016 - 11:53

    Annelies Botman:

    Hey Majolie,
    Zo leuk om je te volgen! En ik heb bewondering voor je hoor, wat zal jij groeien!
    Wij wensen je alvast een hele gezellige en bijzonder speciale kerst in Noosa.
    Groetjes van ons allemaal, Annelies

  • 19 December 2016 - 13:04

    Henk En Jopie:

    Hi Majolie, wij genieten nu al maanden van jouw gezellige blogs. Wat heerlijk dat je zo geniet van je verblijf in Australië. Hier in Nederland is het niet zo koud met de kerst maar aan de warmte bij jou kunnen wij niet tippen. Wij wensen je sfeervolle kerstdagen en een mooie start in 2017.Een lieve groet van ons.

  • 19 December 2016 - 19:54

    SCHaapherder:

    Stoere lieve Majolie wat hebben we weer genoten van je blog.Geweldig dat je geboekt hebt voo

  • 19 December 2016 - 20:55

    Schaapherder. :

    voor Austalien open dit is denk ik ook een verrassing voor jou ,of. had je dit al bedacht ?Wat heb je het toch gezellig in Noosa .Wij gaan weer Kerstavond bij Margreet en Bergo vieren.En eerste Kerstdag zijn wij bij je vader en moeder met Jolanda René Floor en Pepijn.Wat is Australië toch een prachtig land en het weer is ook helemaal waar je van houd.Floor is ook al bezig met haar vertrek naar Australië het is wat 2kleindochters zo ver weg .Maar de wats ab maakt dat we toch veel contact hebben.Wij wensen je een fijne Kerst en een gezellige jaarwisseling.Liefs van opa en oma xxx

  • 20 December 2016 - 23:06

    Sandra:

    Hi lieverd...wat n super gaaf kerstkado heb je jezelf gegeven...en verdiend hoor mop..je doet t toch maar" even"..nieuwe fietservaringen;)super leuk..hele fijne dagen lieverd..er komen vast ook weer gezellige nieuwe mensen om je heen..
    Succes kanjer...liefs San

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majolie

Een paar maanden geleden ben ik geslaagd voor mijn VWO, maar voor ik ga studeren, wil ik meer van de wereld zien. Dit ga ik doen in mijn tussenjaar. Het begon allemaal op mijn eerste verre vakantie naar Thailand in 2014. Wat een prachtig land en wat moeten er nog meer mooie plekken zijn die ik nog niet ken! Afgelopen zomer is het me al aardig gelukt om prachtige plekken te bezoeken: toen ben ik samen met mijn vriend naar Indonesië en Singapore geweest. Maar dit keer is het anders: op 16 september vertrek ik in m'n uppie met alleen een backpack naar de andere kant van de wereld (voor maar liefst 7 maanden!). Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Oost Azië zijn het plan. Om jullie een impressie te geven van mijn reis en ze op de hoogte te houden, vertel ik hier over de avonturen die ik mee ga maken!

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 104176

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 22 April 2017

All around the world with just my backpack!

Landen bezocht: