Basecamp & back in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu Basecamp & back in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu

Basecamp & back in Sydney

Door: Majolie

Blijf op de hoogte en volg Majolie

24 September 2016 | Australië, Sydney

Na ruim een week weg te zijn van huis, ben ik gelukkig al wat meer gewend dan voorheen. Toch blijft het nog een beetje moeilijk om hier in mijn eentje te zitten, zonder bekenden. Maar elke dag gaat het een beetje beter. Afgelopen dinsdag heb ik de boottocht gemaakt, die heel gaaf was! We zaten met de groep op een catamaran. Het was heerlijk weer en Sydney ziet er geweldig uit vanaf het water! We voeren langs het Opera House, onder de Sydney Harbour Bridge door en stopten bij een heel rustig baaitje. Hier aten we wat, kon je zwemmen en heerlijk van het uitzicht genieten!
De afgelopen 3 dagen ben ik naar ‘Basecamp’ geweest: 3,5 uur ten noorden van Sydney met de bus. De nadruk lag inderdaad op ‘Base’: er waren maar 2 douches voor 50 man en warm douchen zat er ook niet in. De kamers waren niet verwarmd en geloof me: het is behoorlijk koud ’s nachts! We zaten wel midden in de natuur en er was een kangaroo waar je mee kon knuffelen. Bij aankomst kregen we eerst een uitleg over alle enge beesten die we wel eens tegen zouden kunnen komen: erg fijn idee… Gelukkig heb ik er geen gezien. 
Op dag 2 van het basecamp ben ik ’s ochtends heel vroeg op gestaan om de zonsopgang te kunnen zien vanaf het strand. Daarna zijn we naar enorme duinen geweest om te zandboarden: met een ‘board’ zo van de hoge duinen af. Na afloop zat er echt overal zand, maar het was hartstikke leuk om te doen. Na het zandboarden zijn we doorgereden naar een strand om ‘Pippies’ uit het zand te vangen. Dit waren schelpen met een klein beestje erin wat je kon eten, het best te vergelijken met oesters.
’S Avonds was misschien wel een van de bijzonderste en leukste momenten: een vriend van de eigenaresse van de plek waar we verbleven, redt reptielen. Hij kwam langs met allerlei reptielen, die je ook vast kon houden en goed kon bekijken. Na de kleinere reptielen met poten, kwamen er 3 pythons voorbij…! Even eng, maar uiteindelijk heb ik ze wel om m’n nek gehad: ik moet toch aan al die enge dingen wennen als ik in Australië ben. Gister (vrijdag) zijn we op een boot gegaan om dolfijnen te spotten. Het was behoorlijk koud en het waaide enorm hard. Uiteindelijk hebben we wel dolfijnen gezien, van heel dichtbij! Nu ben ik weer terug in Sydney, wat ook wel weer lekker is na die paar dagen zonder goede douche en zonder verwarming. Na dit weekend is de introductieweek afgelopen. Wat Australië me daarna gaat brengen is nog een raadsel, maar laat maar komen!

  • 24 September 2016 - 10:27

    Jolanda:

    Leuk om je belevenissen te lezen Majolie ! Je foto's geven ook een mooi verslag van wat je hebt gezien en meegemaakt . Geniet ervan!! Dikke kus X

  • 24 September 2016 - 10:49

    Martin:

    Leuke belevenissen hoor. En het moet niet gekker worden, Majolie met een Python om haar nek. Nog ff en je gaat krokodillen vangen :-). En volgende week wordt vast weer heel leuk als je je Paddy gaat halen. Mooie foto's trouwens. Fysiek ben je ver weg maar gelukkig bellen en appen we regelmatig, dus in digitale zin toch lekker dichtbij. Keep u the good spirit & have fun. Big hug en XXX.

  • 24 September 2016 - 20:09

    Johan:

    Hi Majolie, ik ga je avontuur volgen hoor, hoop dat je veel leuke dingen meemaakt, en gaaf dat je je Paddy gaat halen bij het grootste rif op de aardkloot, veel plezier zweven als een astronaut en genieten van de wondere onderwater wereld.
    grt

  • 25 September 2016 - 23:07

    Sandra Kuijer:

    Wat leuk te lezen meis...stoer hoor ...veel succes maar vooral plezier..

  • 26 September 2016 - 21:35

    Erika:

    Hi! Wat al een mooi begin van een fantastisch avontuur! Veel plezier en ik ga zeker je verhalen lezen! Veel plezier!

  • 27 September 2016 - 15:43

    Elly Sundermeijer:

    Hi Majolie,
    Ik begrijp dat het allemaal even wennen is.
    Maar wat doe je een leuke dingen!
    Echt even kennismaken met Australië.
    Ze hebben daar idd veel enge beesten maar gelukkig ook hele leuke en mooie.
    Heb je nog tijd gehad om naar de dierentuin in Sydney te gaan.
    Alleen het uitzicht op Sydney is al de moeite waard.
    Veel succes met de volgende stap, het halen van je Paddy! Erg leuk om te doen en op te hebben. Kan je de volgende keer met Thijs gaan duiken:-)!
    De groetjes aan Cairns. Wij hebben daar leuke herinneringen.
    Liefs, Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majolie

Een paar maanden geleden ben ik geslaagd voor mijn VWO, maar voor ik ga studeren, wil ik meer van de wereld zien. Dit ga ik doen in mijn tussenjaar. Het begon allemaal op mijn eerste verre vakantie naar Thailand in 2014. Wat een prachtig land en wat moeten er nog meer mooie plekken zijn die ik nog niet ken! Afgelopen zomer is het me al aardig gelukt om prachtige plekken te bezoeken: toen ben ik samen met mijn vriend naar Indonesië en Singapore geweest. Maar dit keer is het anders: op 16 september vertrek ik in m'n uppie met alleen een backpack naar de andere kant van de wereld (voor maar liefst 7 maanden!). Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Oost Azië zijn het plan. Om jullie een impressie te geven van mijn reis en ze op de hoogte te houden, vertel ik hier over de avonturen die ik mee ga maken!

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 104154

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 22 April 2017

All around the world with just my backpack!

Landen bezocht: