Familiebezoek - Reisverslag uit Sydney, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu Familiebezoek - Reisverslag uit Sydney, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu

Familiebezoek

Door: Majolie

Blijf op de hoogte en volg Majolie

28 September 2016 | Australië, Sydney

Afgelopen weekend was het laatste weekend van de introductieweek, zoals ik in mijn laatste blog al zei. Zaterdagavond hadden we een kroegentocht: totaal niet mijn ding, maar uiteindelijk was het wel gezellig. Zondag deden we een poging tot een wandeling van ‘Coogie Beach’ naar ‘Bondi Beach’. Wij hadden er veel zin in, het weer helaas niet. Tijdens de wandeling begon het enorm te regenen, waarna we met de hele groep een bus hebben genomen naar het stadscentrum van Sydney. Helaas…
Maandagochtend besloot ik om ‘Oom Gerard’ te bellen. Dit is de oom van mijn moeder die al bijna 50 jaar in de buurt van Sydney woont. Het toeval bestond dat hij samen met zijn vrouw in het centrum van Sydney was, en dat ik me daar sowieso al een aantal dagen bevond. We hebben toen bij mijn hostel in Sydney afgesproken: ik had ze nog nooit bewust gezien (daar was ik te jong voor). Gelukkig herkende ik Gerard snel en hij mij. Het was heel bijzonder om zo, aan de andere kant van de wereld, familie te ontmoeten. We hebben de boot naar het stadsdeel ‘Manly’ genomen, vanwaar we naar hun huis zijn gegaan. Een schattig huisje met prachtig uitzicht over natuur en in de verte de oceaan, wauw! Ik snap wel waarom hij daar niet weg wil. Na aankomst in het huis ben ik samen ben Gerard langs een prachtige weg langs de zee gereden.
Eenmaal terug werd me meteen gevraagd of ik anders wilde blijven slapen, waarop mijn antwoord was dat ik geen spullen bij me had. ‘We have everything, don’t worry about that’, was wat ik daarop te horen kreeg en zodoende bleef ik er slapen. Heel bijzonder en ook wel lekker om voor een keertje mijn eigen kamer te hebben ;). Ze waren heel gastvrij en Gerard vertelde vol enthousiasme over het leven en zijn huis in Australië en het huis wat ze in Thailand hebben. Beiden vonden ze het ook heel leuk om verhalen uit Nederland te horen en vroegen ze veel naar de familie.
Gister hebben ze me meegenomen naar de Blue Mountains (de foto samen met Gerard is daar genomen) en we zijn naar een enorm waterreservoir gegaan met een enorme stuwdam. Dit reservoir voorziet Sydney van 80% van het drinkwater, heel indrukwekkend om te zien! Het was een bijzondere ervaring om Gerard en Taw te ontmoeten en zo vriendelijk te worden ontvangen!
Vandaag was de laatste dag in Sydney en het was prachtig weer. Ik heb de hele stad doorgelopen en zo nog veel meer gezien van de stad dan ik al had. Het was een heerlijk laatste dagje hier.
Morgenavond vlieg ik naar Cairns, dus mijn volgende verhaal zal vanuit Cairns komen. En ik vind het superleuk om jullie reacties op mijn vorige blogs te lezen  Zo zijn jullie er toch een beetje bij allemaal!

• 28 September 2016 - 09:23

Sandra:

Wat n prachtige omgeving en super leuk om te horen dat je de Verweggistan ook en tante hebt ontmoet..leuk.me is..veel plezier...

• 28 September 2016 - 15:04

Esther:

Hi Majolie,

Super leuk om al je verhalen en aventuren te lezen. Veel plezier en succes in Cairns.
    xxx esther

• 28 September 2016 - 16:13

Jolanda:

Wauww wat een mooie foto's Majolie!! Fijn dat het zonnetje aanwezig was . En geweldig om onze oom Gerard te ontmoeten, wat lijkt hij nog steeds op zijn andere broers! Ontzettend lief dat je zo warm bent ontvangen , dat doet je goed. Goede vlucht naar Cairns en tot lezens! Dikke kus X

• 28 September 2016 - 17:51

Pauline Eek :

Ach mijn "oompie", leuk om te zien hoeveel hij op mijn andere "oompies" lijkt, zo'n familieband aan de andere kant van de wereld is toch super! Prachtige omgeving zeg en morgen een goede reis naar Cairns, veel duikplezier lieverd.

• 28 September 2016 - 23:56

Marianne En Marilene :

Hey Majolie,

Goh wat mooi allemaal nu al, en wat een ervaring wordt dat. Succes en super veel plezier. Wachten op nieuwe blogs hoor echt leuk.

Liefs en dikke Kus van ons

• 29 September 2016 - 14:47

Marijke:

Leuk Majolie om je avontuur in Australie mee te beleven, heel herkenbaar voor ons.
    Wij zijn toen gestart in Cairns, geniet ervan!Lieve groet, Piet en Marijke.