Zon, zee en strand (die laatste 2 helaas niet..) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand (die laatste 2 helaas niet..) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand (die laatste 2 helaas niet..)

Door: Majolie

Blijf op de hoogte en volg Majolie

03 Oktober 2016 | Australië, Sydney

Jawel, de eerste blog die niet vanuit Sydney, maar vanuit Cairns geschreven is. Donderdag avond laat ben ik hier geland: na 3,5 vliegen ben je officieel nog in hetzelfde land… maar wat is het hier anders! Het weer is tropisch, regenbuien zijn warm en je hoeft je dus geen zorgen te maken of je wel genoeg warme kleding mee hebt. Het lijkt alsof ik in een ander land ben beland: De mensen zijn veel relaxter, alles is ‘chill’ en no worries.
Een kleine intro over Cairns: het is een ‘stad’ aan de Oostkust van Australië, maar wel helemaal in het noorden. Het is er tropisch: zo’n 30 graden gemiddeld en in de verte zie je het regenwoud. Cairns ligt aan de kust en wat ziet dat strand er verleidelijk uit om op te lopen en dat water om in te zwemmen. Helaas, dat zit er hier niet in: de zogenaamde ‘Salties’ oftewel zoutwaterkrokodillen, zitten hier overal. En het rare is: je ziet ze niet, maar ze zijn er wel. Wat ze daarom hebben gedaan hier, is een megagroot zwembad gemaakt bij de zee, zodat mensen toch nog komen zwemmen. Overal staan barbecues die je gratis kan gebruiken en het wemelt er dan ook van de mensen.
De laatste paar dagen waren heerlijk rustig. Ik heb wat voor werk gekeken, een beetje gezwommen (in dat zwembad dus) en in de zon gelegen (niet te lang, je verband hier namelijk enorm snel door een gat in de ozonlaag). Zaterdag ben ik meegegaan op een tour naar het Daintree Rainforest (het oudste regenwoud ter wereld), heb ik in een rivier in de jungle gezwommen, zijn we er gaan lopen en het belangrijkste van de dag: Cape Tribulation. Of hoe de Australiërs het uitleggen: ‘The only place in Australia where the rainforest meets the Great Barrier Reef’. Op deze plek gingen we op het strand lunchen, met de waarschuwing dat we vooral niet dicht bij zee mochten komen. Waarom niet? De dag ervoor was er een 4 meter lange krokodil gespot… Oeps! Ik moet zeggen dat het een hele mooie plek was, maar wel een beetje overrated is. Op een van de foto’s zie je een strand met allemaal torentjes van stenen: een toerist is dat ooit begonnen en mensen zijn mee gaan doen. Je eigen torentje bouwen zou geluk brengen: dat moest ik natuurlijk uitproberen!
Vandaag was de eerste dag van mijn 5-daagse duikcursus: het begon met wat theorie en de hele middag heb ik in het zwembad gespendeerd. Aangezien ademen onder water nogal apart is, duurde het even voor ik me realiseerde dat ik écht niet dood zou gaan in dat zwembad. Ik heb een hele leuke instructeur: een Nieuw-Zeelander die in Nederland is opgegroeid en dus ook Nederlands spreekt. Het was heel gaaf om zo in het water te zitten, ook al was het maar een zwembad! De komende 4 dagen ga ik verder met de duikcursus, waarvan ik de laatste 3 dagen op een boot zit om mijn certificaat te halen en nog wat ‘fun dives’ te doen. Ik kijk hier enorm naar uit! Deze duikervaringen zal ik achteraf natuurlijk weer met jullie delen op deze blog! :)

  • 03 Oktober 2016 - 11:27

    Marianne Goossens-Compeer:

    Hoi Majolie,
    Een duikcursus! Niet in het Larense zwembad maar in Australië. Mijn neef is daar drie jaar duikleraar geweest. Toen moest hij helaas Australië uit.
    Hier hebben we Zon Wind en Regen. De temperatuur valt gelukkig mee.
    Heb je al gezellige mensen ontmoet?
    Veel plezier,
    je buurvrouw op de Hasselaarlaan

  • 03 Oktober 2016 - 18:08

    Pauline:

    Hoi lieverd, ziet er gaaf uit zeg, jammer dat je geen krokodil op de foto hebt

  • 04 Oktober 2016 - 10:01

    Willy Van De Kuinder:

    Ooooo Majolie wat een belevenis, en wat schrijf je leuk!
    Wij genieten nu al van je ervaring die je op doet,geweldig.
    Doe maar voorzichtig met die krokodillen!!!!!
    En succes met het duiken.
    Gr

  • 06 Oktober 2016 - 22:48

    Sandra:

    Wat leuk majolie.spannend die krokodillen die zomaar opduiken..wat gaafff n duikcursus ..heel veel succes..be careful

  • 15 Oktober 2016 - 10:32

    Elly:

    Hi Majolie,
    Gisteren nog even met je gesproken via Whats App en vandaag even je blog gelezen.
    Leuk dat je in Cairns hebt gezeten en in Cape Tribulation bent geweest. Het stikt daar van de kroks! Wat een ervaring om daar te mogen zijn, toch?
    Ik had hetzelfde als jij nl dat je moet wennen aan het ademen onder water. Maar als het eenmaal lukt, is het heel bijzonder om daarna zelf te kunnen gaan duiken.
    Ben je uiteindelijk ook naar het Great Berrier Reef geweest om te duiken?
    Zo'n bijzonder rif. Wat heerlijk dat je een instructeur hebt gehad die Nederlands spreekt.
    Is soms net wat makkelijker bij de instructie maar ook fijn om even Nederlands te kunnen spreken. Anders krijg je uiteindelijk zo'n Australisch accent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majolie

Een paar maanden geleden ben ik geslaagd voor mijn VWO, maar voor ik ga studeren, wil ik meer van de wereld zien. Dit ga ik doen in mijn tussenjaar. Het begon allemaal op mijn eerste verre vakantie naar Thailand in 2014. Wat een prachtig land en wat moeten er nog meer mooie plekken zijn die ik nog niet ken! Afgelopen zomer is het me al aardig gelukt om prachtige plekken te bezoeken: toen ben ik samen met mijn vriend naar Indonesië en Singapore geweest. Maar dit keer is het anders: op 16 september vertrek ik in m'n uppie met alleen een backpack naar de andere kant van de wereld (voor maar liefst 7 maanden!). Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Oost Azië zijn het plan. Om jullie een impressie te geven van mijn reis en ze op de hoogte te houden, vertel ik hier over de avonturen die ik mee ga maken!

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 104157

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 22 April 2017

All around the world with just my backpack!

Landen bezocht: