Eeuwige zomer :) - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu Eeuwige zomer :) - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu

Eeuwige zomer :)

Door: Majolie

Blijf op de hoogte en volg Majolie

17 November 2016 | Australië, Noosa Heads

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets op mijn blog heb gezet, maar nu ik een tijdje op dezelfde plek blijf, heb ik iets minder spannende avonturen om jullie te vertellen. Ik zit nu 3 weken in Noosa, waarvan ik er 2 gewerkt heb. Helaas heb ik nog geen ander betaald baantje kunnen vinden, dat is hier moeilijker dan ik had gedacht. Bovendien zijn Australiërs nogal irritant als het om baantjes gaat: je CV inleveren levert 9 van de 10 keer geen reactie op. Solliciteren op een open vacature ook niet. Dat is iets anders dan ik gewend ben in Nederland, waar je hoe dan ook een berichtje krijgt. Verder heb ik het hier wel heel erg naar m’n zin. De andere mensen die hier werken zijn heel aardig en gezellig om mee om te gaan. Ik werk vooral in de ochtenden, wat betekent dat ik vroeg begin maar ook vroeg klaar ben. Daardoor heb ik de hele dag om leuke dingen te doen.
Dat ‘leuke dingen doen’ bestaat vooral uit lekker relaxen in de ‘staff flat’, naar het strand gaan, leuke plekken bezoeken in het National Park en naar baantjes zoeken. De Staff flat is een klein deel van het hostel waar alleen de mensen die er werken in mogen: er zijn 2 slaapkamers (hier slaap ik echter niet, ze zijn vol), er zijn wat banken met een tv en er is een keukentje. Heel fijn om even bij te komen van de drukke delen van het hostel. De afgelopen week is een van de grootste activiteiten het zoeken naar een betaald baantje, maar dit was zonder succes. Als ik binnenkort niks vind, moet ik Noosa helaas verlaten na volgende week en ga ik verder naar Brisbane. Dat zal ik jullie tegen die tijd natuurlijk allemaal laten weten. Maar naast het enorme aantal keren van ongemakkelijk een restaurant binnenlopen om mijn CV af te geven, heb ik ook leuke dingen gedaan! Het is hier heerlijk weer geweest, af en toe erg warm en benauwd, maar een regenbui helpt daar meestal goed tegen. Ik moet toegeven: het is best fijn om af en toe wat regen te hebben, dat is iets wat je stiekem toch wel een beetje mist als je uit zo’n regenachtig landje weggaat.
De nacht van maandag op dinsdag was de ‘supermaan’ te zien en die wilden we graag bewonderen! Om 1 uur ’s nachts zou ‘ie op z’n grootst zijn, dus kwam iemand er mee om dan naar het strand te gaan. Zodoende zijn midden in de nacht naar het strand gegaan met de hele groep mensen die hier werkt voor accommodatie. De maan viel nogal tegen: zo ‘super’ was ‘ie niet, maar het was de mensen met wie ik was die het een bijzondere ervaring maakten. Ik had het moment uiteindelijk niet willen missen!
Een paar dagen geleden zijn we met een groepje naar de bioscoop geweest om naar een film te gaan die we allemaal graag wilden zien. Jullie zullen wel denken; ben je in Australië en dan ga je 2 uur lang in een bioscoop zitten! Maar af en toe is het leuk om zoiets te doen, en nu kan ik ook nog een zeggen dat ik die film in Australië heb gezien ;). Het was bovendien heel gezellig met de rest van de mensen, dat telt natuurlijk ook mee. Gister zijn we naar de ‘Fairy Pools’ gegaan, een plekje in het National Park hier in Noosa. Het is een eindje lopen vanaf het hostel, maar dat was het zeker waard. Het is een plek aan de kust, maar de rotsen vormen een afgesloten gedeelte waar water door kan lopen, maar waar golven worden tegengehouden door de rotsen. Een superplekje om af te koelen, in de zon te zitten en een lekker rustig dagje te hebben.
De komende dagen is het weer afwachten wat ik ga doen: alle plannen komen spontaan op, wat het alleen maar leuker maakt. Het ene moment heb je niks te doen, het andere moment ga je met een groep leuke mensen naar een prachtig plekje als de Fairy Pools. Het verblijf hier is in ieder geval heel goed: het ontbijt is prima en omdat ik zelf de koffie maak, kan ik die zoveel drinken als ik wil ’s ochtends ;). Het eten ’s avonds is hartstikke goed: zo uit het restaurant dat bij het hostel zit. Ik houd het hier nog wel even vol op deze manier! Ik zal in ieder geval niet stoppen met het zoeken van baantjes in Noosa, maar voor het geval dat ben ik ook alvast op zoek in Brisbane. Ik zal alles wat me de komende week gaat overkomen, natuurlijk weer met jullie delen in een volgende blog!

  • 17 November 2016 - 16:15

    Elly:

    Hi Majolie,
    Wat een heerlijke tijd heb je in Noosa!
    Geniet van deze vrijheid, gezelschap en mooie dingen.
    En ook vooral veel succes met het zoeken naar een baantje!
    Tot de volgende blog!!!!
    Liefs, Elly

  • 19 November 2016 - 05:58

    Gerry And Taw:

    Hello well this will be the last blog that we read from Australia the next one we will see in Thailand , we can read these just like you do on your mobile , you say about the trouble you have to get a job in Noosa but don't forget where you are this is the playground for Brisbane Sydney and any capital city along the east coast . that is after the Gold coast so there are so many people like you looking for a place in paradise and the competition is heavy for a job , I think you will have more success in Brisbane or certainly Sydney and all the uni students are doing the same thing what you are trying to do but don't despair the more experience the better your chances , and don't expect the same politeness as they give you at home , just tell them that you are the one for the job and they are silly for not hiring you . all the best and I will try to ring you this afternoon . maybe we see you here or somewhere else next year , have a great time and don't forget there will be plenty of time to work when you really start work after your uni time all the best from Gerry and Taw merry Christmas and a happy 2017

  • 19 November 2016 - 11:14

    Sandra:

    Hi Majolie,wat doe je leuke ontspannende dingen en wat leuk dat je lekker s ochtends werkt om de rest van de dag te kunnen genieten!
    Dat baantje komt vast en zeker op jouw pad..Je bent ondernemend genoeg..
    Vooral genieten mop..Bij ons regende t tijdens de "volle "maan...dus..we hebben niks gemist

  • 19 November 2016 - 11:16

    Sandra:

    Sorry ...t berichtje was eerder weg als dat ik wilde...veel succes en plezier mop..liefs van ons..X

  • 20 November 2016 - 12:48

    Pauline:

    Hoi lieverd, wat fijn dat je een plek hebt waar je je op je gemak voelt, met leuke mensen om je heen, top!
    We hebben een hartstikke leuk pakketje van je ontvangen, daarin zaten heerlijke chocolaadjes/koekjes/thee/armbandjes/koala(1 piepkleine van glas en een harige)/wijnstopper met kangoeroe voor ons allemaal/Joleine/papa én een prachtige ketting nog voor mijn verjaardag, daar ben ik hartstikke blij mee, toevallig kwam ons pakketje voor jou 1 dag later aan, dat was een verrassing voor je, hij heeft er precies 2 weken over gedaan, leuk dat je blij bent met alle Hollandse lekkernijen, nog wat kleding en een opblaasding" om heerlijk op te relaxen, geniet er van!
    Nu nog wat centjes verdienen, dat zou helemaal top zijn!
    Leuk stuk hebben Gerard ("Gerry") en Taw geschreven.
    Veel succes met alles daar én blijven genieten hoor van deze speciale tijd! XXX mama

  • 21 November 2016 - 11:05

    Joke.Co:

    HOii lieverd wij hebben elkaar een paar dagen geleden gesproken je klonk heel blij en opgewekt het kan natuurlijk ook niet anders met elke dag de zon.Maar er is natuurlijk ook een schaduw kantje een baantje maar jouw kennende laat je je niet kisten.Hier hebben wij het weekend echte najaars storm gehad,de bomen worden nu echt kaal.Wij hopen dat het gaat lukken iets te vinden maar de spoeling is dun in Noosa .Je bent gelukkig een optimist houd de moed erin.Wij zien weer uit naar je volgende blog,heel veel geluk en gezelligheid gewenst in Noosa opa en oma

  • 21 November 2016 - 16:15

    Willy:

    Majolie,
    Leuk om je bericht weer te lezen, daar verheug ik mijn altijd op.
    Jammer van je baantje, maar de aanhouder wint.
    Heerlijk te horen over het strand!
    Wij hebben net een goede storm achter onze kiezen.
    Maar koud is het niet.
    Heel veel plezier en succes met een baan zoeken.
    Gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majolie

Een paar maanden geleden ben ik geslaagd voor mijn VWO, maar voor ik ga studeren, wil ik meer van de wereld zien. Dit ga ik doen in mijn tussenjaar. Het begon allemaal op mijn eerste verre vakantie naar Thailand in 2014. Wat een prachtig land en wat moeten er nog meer mooie plekken zijn die ik nog niet ken! Afgelopen zomer is het me al aardig gelukt om prachtige plekken te bezoeken: toen ben ik samen met mijn vriend naar Indonesië en Singapore geweest. Maar dit keer is het anders: op 16 september vertrek ik in m'n uppie met alleen een backpack naar de andere kant van de wereld (voor maar liefst 7 maanden!). Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Oost Azië zijn het plan. Om jullie een impressie te geven van mijn reis en ze op de hoogte te houden, vertel ik hier over de avonturen die ik mee ga maken!

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 104159

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 22 April 2017

All around the world with just my backpack!

Landen bezocht: