Bye 2016! 2017: Here I come! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu Bye 2016! 2017: Here I come! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu

Bye 2016! 2017: Here I come!

Door: Majolie

Blijf op de hoogte en volg Majolie

31 December 2016 | Australië, Noosa Heads

Het is de laatste dag van het jaar en dit zal dus ook mijn laatste blog van het jaar 2016 zijn… Wat een raar idee! Normaal sta ik op 31 december vroeg op, om samen met vaders sneeuwballen te halen bij Piet en Wil (die mis ik dit jaar wel hoor!). Verder worden er oliebollen en appelflappen gehaald, waarvan een deel het niet haalt tot de avond en je wordt gek van het vuurwerk wat je de hele dag door hoort. Dat gaat hier dus wel anders. Geen oliebollen, appelflappen of sneeuwballen, geen kou en ik heb nog geen knal gehoord. Dat voelt dus wel raar en ook niet echt als oud & nieuw en daarbij helpt het thema van het feest vanavond niet mee. Thema: ‘Beach Party’, met overal allerlei tropische decoraties!
Ik moet eerlijk bekennen dat er na mijn laatste blog niet veel spannends is gebeurd – in ieder geval niet tot kerst kwam. Op kerstavond maakten we er het beste van, maar de meeste mensen hadden een dipje. Iedereen wilde liever thuis bij familie en vrienden zijn om kerst te vieren dan hier en hoe moeilijk het ook was, dat schepte wel een band. Samen met iemand anders besloten we om het beste van kerstavond te maken. We hebben samen Ben&Jerry’s (ijsje) gehaald, die we op het strand hebben opgegeten terwijl we naar de zonsondergang keken… Dat is toch weer iets anders dan de standaard kerstavond in Nederland ;). Terug in het hostel was er een snaarkwartet wat aan het spelen was. De muziek was prachtig, maar klonk nogal treurig waardoor we elkaar alleen maar knuffels aan het geven waren.. De heimwee was sterk aanwezig. Ik moet toegeven dat ik het vooral op kerstavond heel moeilijk had en probeerde dan ook maar niet te denken aan wat we thuis gedaan zouden hebben. Wat iedereen tegen elkaar zei was het volgende: ‘Laten we ervoor zorgen dat we volgend jaar terugkijken op deze kerst met een glimlach en dat we kunnen zeggen wat een leuke kerst het was’. Zo heb ik dat ook gedaan.
Na kerstavond was het natuurlijk écht kerst! En ik werd wakker met regen… Ik had me al helemaal verheugd op een zonnige dag, waarop iedereen lekker de dag op het strand doorbracht. Nee hoor, voor het eerst in een hele lange tijd zagen ze hier in Noosa regen met kerst. He bah, heb ik weer. ’s Ochtends was de regen het ergste, toen ik toch binnen aan het werk was. Ik keek nogal op tegen werken op kerstochtend, maar uiteindelijk viel dat hartstikke mee! De chef van het restaurant was er om onze kerstlunch voor te bereiden en om 9 (!!!) uur ’s ochtends kwam de baas van het hostel om ons allemaal champagne te geven. Alweer heel iets anders dan kerst in Nederland. Ondanks dat de zon er geen zin in had, zijn we na werk wel naar het strand gegaan om een duik te nemen: dat moest gewoon nu het kon! Wat was dat leuk, keihard de zee in rennen op kerstdag. Na terugkomst was er een kerstlunch voor alle mensen die in het hostel werken. We hadden heerlijk eten en het was gezellig met de hele groep. Rond zonsondergang zijn we met een kleiner groepje weer naar het strand geweest. We hebben in zee gezwommen en daarna lekker op het strand gezeten. Uiteindelijk was kerst, ondanks de heimwee van iedereen, geweldig leuk! Ik kijk met een glimlach terug op de bijzondere dag.
De dagen na kerst waren niet al te bijzonder, maar afgelopen woensdag ben ik samen met een Nederlands meisje naar de dierentuin geweest. Dit was de ‘Australia Zoo’ oftewel de ‘Steve Irwin’-dierentuin. Dit is de man die wilde krokodillen ving en een aantal jaar geleden is overleden tijdens filmopnames met pijlstaartroggen. Een hele mooie dierentuin, waar de ‘hokken’ groot zijn en er echt goed voor de dieren gezorgd wordt. Dit is altijd fijn om te zien. Er was een krokodillen ‘show’, waarbij ze een megagrote krokodil voedden, er waren 3 tijgerwelpjes en het leukste van allemaal: koala’s die je kon aaien! Eindelijk kan ik Australië met een gerust hart verlaten: ik heb een koala’s geaaid (en wat zijn ze zacht) en sta er met een op de foto. Lief!
Vandaag ben ik eindelijk, voor het eerst in een te lange tijd, naar 'de kapper gegaan'. En dat lekker op z'n backpackers, want de echte kapper hier is enorm duur. Er was een Oostenrijks meisje die m'n haar heeft geknipt: thuis is ze kapster en zo verdient ze hier weer wat bij. Win-win: want ik heb een goedkope knipbeurt gehad ;).
2 dagen geleden ben ik samen met iemand anders naar een dorpje dichtbij Noosa geweest om daar lekker rond te lopen en naar het strand te gaan, maar verder is er niet veel gebeurd. Vandaag is het, zoals ik natuurlijk al zei, oudjaarsdag. Dit is weer een dag waarop het moeilijk is om niet thuis te zijn met familie en vrienden. Ik kijk er ook niet al te veel naar uit, maar natuurlijk gaan we er weer het beste van maken. Het zal moeilijk zijn om het bijzondere en belangrijke jaar 2016 af te moeten sluiten zonder de mensen die het zo’n geweldig jaar hebben gemaakt. Mijn rijbewijs halen, slagen voor mijn VWO, eindelijk paps en mams kunnen overtuigen om deze mooie reis te mogen maken, een geweldig mooie zomervakantie naar Indonesië en dan nu echt op reis!
Ik ben net nog naar het strand geweest, om mijn laatste duik van het jaar te maken. Vanavond gaan we er het beste van maken. Ik denk aan jullie allemaal en dankjewel dat jullie me zo volgen! Dat doet me goed en elke reactie die ik krijg, brengt weer een glimlach op mijn gezicht. Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling en een mooi en gezond 2017! Dat we er allemaal het beste van kunnen en mogen maken. En dat ga ik zeker doen, met alle mooie reizen die op de planning staan!

  • 31 December 2016 - 11:14

    Jolanda:

    Hi Majolie!! Het thuisfront missen lijkt me inderdaad erg moeilijk maar heel goed om te beseffen dat wat je nu doet en meemaakt uniek is !! En het leven in Nederland is natuurlijk ook niet altijd een feest

  • 31 December 2016 - 12:18

    Pauline:

    Hi Lieverd, ik heb je vandaag al gesproken en vindt het ook moeilijk dat niet hier ben, maar bedenk dat wat je nu doet "once in a lifetime-experience" is, geniet ervan en zorg dat je met een glimlach kan terugkijken op deze bijzondere tijd, het is je gegund!
    Wat fijn dat je eindelijk een koala hebt kunnen aaien, het is wel een leuke foto zeg, kan dit ook weer van je bucketlist geschrapt worden ;-).
    Straks moeten we (dat wil zeggen papa) Jottum nog een paar keer in de polder uitlaten vanwege het vuurwerk, pap gaat straks de Silverstercross lopen in de Soesterduinen (stoer!), Joleine gaat Oud&Nieuw in Huizen vieren en wij zijn vanavond bij de Eekjes op de Watermunt, altijd gezellig!
    Morgen is de familie-Nieuwjaarsreceptie bij opa en oma, ik bak straks nog een lekkere quiche.
    Nog 3 weken Australië, dan naar Nieuw Zeeland, je hebt al contact gelegd met iemand uit Nieuw Zeeland die je hebt ontmoet tijden het behalen van je Paddy op de Great Barrier Reef en je bent van harte welkom, super!
    O, ja en ik wil niet meer horen dat het zóóóóó warm is in Noosa, poehpoeh.....hier is het grijs, grauw en koud, daar hoor je ons toch ook niet over klagen? ;-)).
    Ons tripje in Bangkok en naar Hua Hin is bijna rond, dat is ook leuk om naar uit te kijken! :-)
    Dikke kuzzzzzzz mama XXX

  • 31 December 2016 - 14:28

    Willy:

    Live Majolie,
    Alwee zo een fijn epistel.
    Het lijkt ons ook raar om kerst te vieren in een aangename temperatuur.
    Je vader heeft vanmorgen jou sneeuwbal maar opgegeten,vreemd dat je er niet bij was na zo veel jaar van samen komen.
    Wij wensen jou een heel fijn jaar en een goed uiteinden.
    Als jij dit leest is het bij jullie al allemaal achter de rug.
    Hebben jullie het leuk gehad?
    Heel veel gr van ons.
    Dikke kus

  • 31 December 2016 - 15:15

    Willy:

    Daar ben ik weer.
    Gelukkig nieuwjaar, net het vuurwerk in Sydny zitten kijken op de tablet, zoooooo moooooi.
    Doei.

  • 31 December 2016 - 16:37

    Marianne, De Buuf:

    Hoi dame, Een mooi , gelukkig , gezond 2017. Een jaar vol verrassingen!!
    Herrie van vuurwerk, af en toe ware 'knallers' Naar mijn idee mis je niets. Of toch wel??
    Hartelijke groeten. Marianne

  • 01 Januari 2017 - 13:14

    Oma Mien:

    Lieve Majolie
    Op de eerste plaats een gezond gelukkig en gezegend nieuwjaar
    Gisteren bij Bernard en Anouschka met Angie en Toetie gebridged en oorverdovende knallers over ons heen laten komen .we hebben het nog over jou gehad dat jij dit al weer achter de rug had en ik vind het fijn dat jij hier ook met een glimlach op terug kunt kijken.
    met papa mama en Joleine zijn we l.dinsdag naar de lichtjestoer geweest ,gevaren door de grachten en daarna heerlijk gegeten .De volgende dag kon ik alweer in mijn gewone schoenen en elke dag gaat het en beetje beter
    Ik heb zelfs alweer op de fiets gezeten .Vanmiddag komt de rest van de fam. Nieuwjaar wensen ,jij bent er in gedachte bij hoor .Heel veel liefs van je liefhebbende
    Oma Mien xxx

  • 02 Januari 2017 - 11:32

    Schaapherder:

    Hoj Majolie wij wensen je op de eerste plaats een gezond en nog een avontuurlijke reis toe.Bij ons gaat het weer wat rustiger worden.Het was heel gezellig met de Nieuwjaarsborrel wij hebben een prachtig foto boek gekregen van Margreet en Bergo waar wij allemaal in staan van de familie heel waardevol .

  • 02 Januari 2017 - 12:40

    Schaapherde:

    Ik begin weer opnieuw ik kreeg een telefoontje was heel gezellig.Maar is het oude jaar bij jou ook gezellig geweest in het hostel? Hier was het heel misteg en regenachtig,vandaag schijnt de zon gelukkig na heel veel dagen mist.Ik ga opgewekt het nieuwe jaar in na de goede berichten.Wij hebben weer genoten van je blog.Ik groet je en nog heel veel plezier in Noosa dat word aftellen, heel veel groetjes en nog veel plezier in Noosa liefs Opa Co en OmaJoke je bent al op de helft xxxx

  • 11 Januari 2017 - 19:55

    Elly:

    Hi Majolie,
    Ik geniet van je verhalen!
    Je maakt veel leuke dingen mee. Natuurlijk mis je je thuisfront met dit soort feestdagen. Heel menselijk en normaal. Je sluit idd een bijzonder jaar af maar luidt ook een mooi nieuwjaar in waarin je zeker de eerste paar maanden nog veel gaat zien en beleven.
    Ik wens je dan ook veel succes, geluk en gezelligheid met/bij alles wat je gaat doen,
    Liefs, Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majolie

Een paar maanden geleden ben ik geslaagd voor mijn VWO, maar voor ik ga studeren, wil ik meer van de wereld zien. Dit ga ik doen in mijn tussenjaar. Het begon allemaal op mijn eerste verre vakantie naar Thailand in 2014. Wat een prachtig land en wat moeten er nog meer mooie plekken zijn die ik nog niet ken! Afgelopen zomer is het me al aardig gelukt om prachtige plekken te bezoeken: toen ben ik samen met mijn vriend naar Indonesië en Singapore geweest. Maar dit keer is het anders: op 16 september vertrek ik in m'n uppie met alleen een backpack naar de andere kant van de wereld (voor maar liefst 7 maanden!). Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Oost Azië zijn het plan. Om jullie een impressie te geven van mijn reis en ze op de hoogte te houden, vertel ik hier over de avonturen die ik mee ga maken!

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 104160

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 22 April 2017

All around the world with just my backpack!

Landen bezocht: