Op naar deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu Op naar deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Majolie Eek - WaarBenJij.nu

Op naar deel 2

Door: Majolie

Blijf op de hoogte en volg Majolie

19 Januari 2017 | Australië, Sydney

Dit is hem dan: de laatste blog die ik schrijf vanuit Australië. Na ruim 4 maanden in dit geweldige land gezeten te hebben, is het tijd voor het volgende avontuur: Nieuw-Zeeland. Ik heb hier ontzettend veel zin in, maar toch voelt het wel een beetje raar. Nog nooit heb ik zo lang in een ander land gezeten dan in Nederland, nog nooit heb ik zoveel meegemaakt zo ver van thuis. Hoewel het begin even moeilijk was, is mijn tijd in Australië er een geweest die ik nooit meer zal vergeten. Ik heb hier zoveel mensen ontmoet, die allemaal zo aardig waren. Ik heb zo veel gezien en gedaan, ben op prachtige plekjes geweest waar ik eerst alleen van had kunnen dromen. Ik heb heimwee gehad en naar huis willen gaan. Ik heb familie en vrienden gemist (nog steeds hoor!!). Maar al met al heb ik een van de mooiste ervaringen opgedaan die ik waarschijnlijk ooit op ga doen. En het belangrijkste van allemaal? Op deze prachtige 4 maanden kijk ik terug met een enorme lach op m’n gezicht.
De laatste paar dagen hier in Australië heb ik nog allemaal leuke dingen gedaan, ik heb zo veel als mogelijk was proberen te zien. Afgelopen zaterdag, na een behoorlijk lange busrit (zo’n 14 uur), kwam ik dan eindelijk aan in Sydney. Wat voelde het goed om daar terug te zijn. De plek waar het allemaal begon en toen ik er weer rondliep, voelde het net alsof ik pas een paar uur in Australië was. Er waren in Sydney nog 2 dingen die ik heel graag wilde doen. De eerste daarvan was de Bondi – Coogee beachwalk: dit is een wandeling van Coogee Beach naar Bondi Beach, met prachtig uitzicht over de stranden van Sydney en over de zee. Het was heerlijk weer, behoorlijk warm, maar een heerlijke wandeling. Je zit nog steeds in Sydney, maar het idee dat je in zo’n wereldstad zit is helemaal weg als je langs de kust loopt en op strandjes terecht komt. Aan het einde van mijn wandeling zag ik ook eindelijk het bekendste strand van Sydney: Bondi Beach! Je kan niet naar Sydney zonder dit strand gezien te hebben (vond ik dan), dus die kleine droom heb ik nog even waar gemaakt. ’s Avonds ben ik naar Darling Harbour geweest om daar het vuurwerk te kijken. De reden voor vuurwerk? Gewoon, omdat het zaterdag is. Elke zaterdagavond hebben ze in dit kleine haventje vuurwerk en aangezien ik dat met oud & nieuw gemist had, wilde ik dat toch nog even zien. Na het vuurwerk ben ik nog voor een laatste keer naar dé plek geweest waar Sydney bekend om is: de Sydney Harbour. Ik heb alles in me opgenomen, de plek waar ik op mijn eerste dag in Australië kwam en dacht ‘ja, ik ben er echt’. Met de Sydney Harbour Bridge en het Sydney Opera House voor je neus kan je ook niet anders dan dat denken.
De volgende dag was een behoorlijke lange en drukke: het 2e wat ik persé wilde doen was naar de Blue Mountains. Nou was ik daar al bij het ‘Echo point’ geweest, wat het meest bekende uitzichtpunt is. Ik wilde echter ook nog wandelen door de Blue Mountains heen, aangezien er heel wat wandelroutes zijn. Om in de Blue Mountains te komen, kan je zo de trein nemen vanaf Sydney Centraal naar alle bergdorpjes. Ik stapte uit in Katoomba, de plek waar het Echo Point is, maar ook de plek waar de meest toegankelijke wandelroutes vandaan beginnen. Ik ben een aantal uur zoet geweest met het ontdekken van de omgeving rondom Katoomba. Ik heb langs kliffen gelopen, door bossen heen, ben naar watervallen gelopen en heb behoorlijk wat omlaag gelopen. Het nadeel van omlaag lopen is dat je daarna weer omhoog moet. Laten we zeggen dat het goed was voor de beentjes. De omgeving was adembenemend mooi, met plekken waar je tientallen meters naar beneden kunt kijken en geweldig uitzicht hebt.
Maandag was het tijd voor weer een nieuwe plek: Melbourne! De eerste dag heb ik vooral Melbourne verkend en de stad in me opgenomen. Wat is dat een gezellige stad: overal cafeetjes en restaurants, terrasjes om te zitten en veel oude gebouwen. ‘Oude gebouwen’ voor Australische begrippen dan: vergeleken met Europa zijn het nog allemaal jonkies. In de avond heb ik met een meisje afgesproken die ook een tijdje in Noosa heeft gezeten en in hetzelfde hostel heeft gewerkt. Het was leuk om weer iemand te zien die je kent! Bovendien was het heel gezellig om weer even bij te praten en ze kon me allen ins en outs van Melbourne vertellen, aangezien ze er al een tijdje zit. Dinsdag ben ik weer verder gegaan met het ontdekken van de stad: ik ben naar het parlementsgebouw van de staat Victoria geweest, naar de botanische tuinen, heb langs de rivier gelopen en heb nog wat mooie gebouwen bezocht. Met 36 graden was dat weer een opgave, maar over het weer zal ik niet klagen. Met zonsondergang ben ik naar St. Kilda gegaan: het strand waar ’s avond pinguïns uit het water komen! Ze zwemmen de hele dag rond, maar ’s avonds komen ze terug naar het strand om daar de nacht door te brengen. Het duurde even voor ze er waren, maar wat waren ze koddig om te zien!
Waar het eigenlijk écht om ging in Melbourne, kwam gister pas: Australian Open. Eén van dé Grand Slams in de tenniswereld die er is, gister was het eindelijk zover! Ik had een Groundpass, waarmee ik naar alle banen kon behalve de 2 ‘belangrijkste’ banen. Gelukkig waren er zo’n 20 banen waar ik tennis kon kijken. Ik ben naar een aantal verschillende wedstrijden gegaan, om een beetje afwisseling te hebben in de wedstrijden en omdat het natuurlijk leuk is verschillende tennissers te zien. Ik voelde me net een klein kind wat door het park rondliep, met een lach op mijn gezicht en zo gelukkig als ik me voelde. De sfeer was gezellig, het weer was perfect en de wedstrijden waren prachtig! Het hoogtepunt was waarschijnlijk wel Robin Haase die samen met de Duitse speler Mayer een herendubbel speelde tegen twee Australiërs. Die pech hadden ze dan weer, want die Australische supporters zijn érg fanatiek (op z’n zachtst gezegd). De paar Nederlanders die er waren, probeerden er wel bovenop te komen. Helaas heeft Haase in een 3-setter verloren, maar hij is samen met Mayer strijdend ten onder gegaan! En zelfs na zijn verlies stond hij open voor een kort praatje met de Nederlandse supporter én een foto. Ja: ook ik heb er eentje samen met hem! Ook heb ik de damesdubbel gezien waarbij Michaëlla Krajicek speelde. Ze heeft dik gewonnen en de wedstrijd was dan ook snel afgelopen. Desalniettemin was het heel leuk om te zien!
Vanochtend was mijn laatste ochtend in Melbourne en ook mijn laatste echte ochtend in Australië. Op het moment zit ik in een kleine hotelkamer op het vliegveld van Sydney, klaar om morgen door te vliegen naar het volgende avontuur. Het is een heerlijk gevoel en de beste laatste nacht die ik met in Australië had kunnen wensen: ik heb een kamer voor mezelf, met mijn eigen badkamer en een 2-persoonsbed helemaal voor mij alleen! Dit zal in een lange tijd niet meer gebeuren, dus ik ben volop aan het genieten van de luxe ;). Morgenochtend vlieg ik naar Auckland, waar ik mijn reis door Nieuw-Zeeland zal beginnen. Ik ben erg benieuwd wat dat land mij zal brengen, maar ik heb er een goed gevoel bij. Lieve, laatste groetjes uit Australië. Nieuw-Zeeland: ik kom eraan!

  • 19 Januari 2017 - 20:17

    Willy:

    Daar zijn we weer,
    Wat een verhaal!!!!!
    En wat bijzonder det je bij de Australië open zit.
    En ook nog op de foto met Robin Haase.
    Die ervaring kan niemand je meer afpakken.
    Ik wens je heel veel geluk en gezelligheid in niuew zeeland.
    Gr wil

  • 19 Januari 2017 - 21:22

    Schaapherder:

    Njn

  • 19 Januari 2017 - 21:48

    Martin:

    Nou op speciaal verzoek dan ook een eerste reactie van je Daddy. Ook al spreken we elkaar 2 a 3 x per week en hebben we regelmatig contact via WhatsApp, waarbij we de primeur hebben van je mooie foto's, hierbij dan toch maar een berichtje. Vooral om dat je het zo leuk vindt als er mensen reageren op je Blog. Dus bij deze de oproep aan alle lezers: vooral reageren hoor, want onze Majolie kan niet wachten op jullie leuke reacties :-). Wat bijzonder dat je bij de Australian Open bent geweest, fantastisch. Mama en ik hebben al heel lang het plan om een keer naar Roland Garros of Wimbledon te gaan, maar jij doet het gewoon en dat ook nog eens in Melbourne! En gelijk heb je, waarschijnlijk is het "ones in a lifetime".
    Je foto met Robin Haase had ik naar onze ski/tennis WhatsApp groep gestuurd met heel leuke reacties tot gevolg. Vooral deze wil ik je niet onthouden. "Knap dat Majolie Robin Haase aan het lavhen krigt, dat doet ie anders nooit, knap hoor Majolie!" Je en dan te bedenken dat dat ook nog eens na zijn 2e verliespartij was. En nu op naar het volgende avontuur: Nieuw Zeeland, volgens kenners is dat nog mooier dan Australië. Dat wordt vast ook weer een prachtige reis met dito ervaringen. Leuk dat je daar ook 3 dagen op bezoek gaat bij iemand die je tijdens het halen van je Paddy hebt ontmoet. Ik ben benieuwd of je nog iets gaan zien van wat de aardbevingen van ruim 2 maanden gelden. Leuk dat je ook veel fot's plaatst, dat maakt je verhalen nog levender. Nou lieverd, heel veel plezier in Nieuw Zeeland, geniet ervan. Op jouw leeftijd kwam ik zelf niet verder dan Texel :-) Dus realiseer je goed dat dit heel bijzonder is. Big hug en dikke kus van Daddy xxx

  • 19 Januari 2017 - 21:49

    Martin:

    Oh eh sorry voor de typo's....

  • 19 Januari 2017 - 22:29

    Schaapherder:

    Hoilieve Majolie wat heb je weer veel meegemaakt.Als je dit leest ben je in NewZeeland,dan heb je Australië achter je gelaten waar al heel veel herinneringen in je hoofd hebt opgeslagen.MaarNew Zeeland is ook zo mooi wij zijn benieuwd naar je belevenissen.Het is hier nu echt winter wel lekker hoor .Wat schijf je toch heel mooi en eerlijk,het is net of wij er zelf bij zijn.Wij hebben weer genoten van je blog,ik kijk er echt naar uit,maar deze lees ik nog wel een paar keer over.Ik groet je uit een winters Nederland en wens je heel veel nieuwe indrukken in dat prachtige land heel veel liefs van OpaCo en Oma Joke xxxx

  • 21 Januari 2017 - 09:58

    Marianne, De Buuf:

    Hoi Majolie,
    Ik wou dat ik weer jong was en op nieuw mijn leven moest inrichten. Nu zou ik ook voor een lange reis kiezen, maar dan wel met Herman. Destijds zou ik naar Suriname gaan ,ik zou daar les gaan geven, helaas haakten mijn 2 vriendinnen af voor hun VRIENDJES
    Aan je verslagen merk ik dat je echt van alles kan en wil genieten. En nu naar Nieuw Zeeland
    Wie weet kom je daar voorjou ook weer bekende backpackers tegen.
    Goede reis en tot je volgende avonturenreis.
    Hier is het ook heeeeel mooi, maar wel koud!
    Herman en ik gaan morgen op reis met de trein VRIJREIZEN Eindbestemming Hilversum
    Marianne

  • 21 Januari 2017 - 17:46

    Jolanda:

    Hi Majolie, wat een avonturen maak je mee! Ben erg benieuwd hoe het in Nieuw Zeeland is . Floor telt ook al af voor haar reis naar Down Under...we zijn alle spulletjes al aan het verzamelen om in haar backpack te doen. Heel veel zomerkleding zoekt ze uit; in Brisbaine schijnt het ruim 30 graden te zijn, heerlijk! Van mijn vorige schrijven is ruim de helft hier niet overgekomen , heel raar (censuur

  • 31 Januari 2017 - 21:51

    Sandra:

    Hi lieverd...wat heerlijk om jouw avontuur weer te lezen...en wat je allemaal beleefd hebt en je geniet nog steeds..op naar t volgende avontuur...veel plezier lieverd..dikke kusss...sanXxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Majolie

Een paar maanden geleden ben ik geslaagd voor mijn VWO, maar voor ik ga studeren, wil ik meer van de wereld zien. Dit ga ik doen in mijn tussenjaar. Het begon allemaal op mijn eerste verre vakantie naar Thailand in 2014. Wat een prachtig land en wat moeten er nog meer mooie plekken zijn die ik nog niet ken! Afgelopen zomer is het me al aardig gelukt om prachtige plekken te bezoeken: toen ben ik samen met mijn vriend naar Indonesië en Singapore geweest. Maar dit keer is het anders: op 16 september vertrek ik in m'n uppie met alleen een backpack naar de andere kant van de wereld (voor maar liefst 7 maanden!). Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Oost Azië zijn het plan. Om jullie een impressie te geven van mijn reis en ze op de hoogte te houden, vertel ik hier over de avonturen die ik mee ga maken!

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 104169

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 22 April 2017

All around the world with just my backpack!

Landen bezocht: